jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


VINTAGE UTILITY




SÅ KOM SOLA!! JIPPI ! Og det måtte jeg "feire" med å åpne vinduer og dører. Men så så jeg til min store skrekk og gru hvor fryktelig møkkete vinduene mine har blitt etter vind, regn og stormer. På med hanskene altså, og frem med skurekluter og baljer. Phu...jammen var de ikke litt vel møkkete...Pusse litt her, skure litt der...skummende bøtte nr. 1, og 2 og 3...thju...Kanskje mulig å gjenkjenne postmannen nå ?...Haha...Ikke nok med vasking, frem med stryketøyet..uff, jeg har aldri likt og stryke...men så fant jeg da, og jeg lover deg, "verdens beste" strykebrett!! Nå kan jeg nesten si at det har blitt en fryd og stryke....Så her sitter jeg da, etter nja...3 timer ? Svett i panna og sulten som få....men så deilig og skinnende rent det ble!!!


Herlig å bare sette opp vinduene...

Det nye strykebrettet, som endelig blir brukt.. Jeg vil gjerne få anbefalt denne boken av Cath Kidston,Tips for Vintage style ; The ultimate book of hints for the home — kitchen, bedroom, bathroom, living room and home office. Practical and inspirational advice to show how the smallest steps can make the biggest difference.


Forkle fra Cath Kidston. Ide til oppbevaring av klyper
Tips : Hell babypudder i gummi-hanskene. Da sitter de bedre og du unngår utslett!

8 comments:

n o r d i n g å r d e n said...

Oj, oj så flitig du är!! Men, putsa fönster, var det i Holland du bodde nu eller? För i Norge och Sverige är det väl knappast läge att putsa några fönster när det är minusgrader ute.. men det finns väl inget härligare än när det är gjort, man känner sig så nöjd då! Att stryka, nje, det tillhör inte mina favortsysselsättningar heller men att städa i övrigt är helt ok tycker jag! Tack för tipset om boken, den såg fin ut, liksom förklädet!! // Mari.

elin1976 said...

Det høres ut som du har hatt en travel men koselig dag. Vinduer ja...... mine kan man ikke se igjennom... enda. Jeg kommer på det hver gang det er fint vær ute men i det siste har det vært minus grader og ikke egnet for vindusvask. Gleder meg tildet er pluss grader, sol og bøå himmel. Kansje i morgen... Jeg begynner ikke på jobb før kl: 15 og da er det rikelig tid til vask. Ønsker deg en fin kveld:O)

Ellie said...

Hei, så flink du har vært, da! Strykebrettet ditt var stilig, jeg ser mitt så sjelden så det er ikke så farlig hvordan det ser ut ;-). Takk for tipset om boka, har faktisk lurt på å skaffe meg den.

Hulda said...

Så skjønn den Cath Kidston boka virka, er det en interiørbok? Vet du hvor man får kjøpt den?

Anonymous said...

Likte det øverste bildet;) Åh joda jeg liker å være i båt, men ikke seilbåt, sånn på halv åtte...kremt! Tar gjerne en princess...hihi! Men den eneste jeg er litt i, er naboen sin LILLE båt, for å fiske på sommeren:)) Nå skal jeg lalle...også løper jeg mellom to maskiner...en jobb, og en gøy;) God natt!

Anonymous said...

He, he ja jeg får helt angsten hver gang solen titter frem!
Men så deilig det er - tenk at i morgen er det mars- og før vi vet ordet av det er det herlig vår!!
Slike klypekjoler får jeg også inn til Annas Rom- der er kjempe søte!
En god ide` for de som liker å sy også:) Klem fra meg og natti natt

Mia said...

Så heldig du er som får se solen da... Her har himmelen vært grå og tung i dagevis, så man glemmer nesten hvordan en blå himmel kan se ut... Kanskje, når solen eventuellt viser seg, så må jeg også vaske vinduene, men intill da...

Cath Kidston hører med til favorittene mine, og den boken der, den har jeg, og er glad i den...

Stina said...

Fina saker! ...och mysig blogg.
Kram Stina