jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


PRETTY HANGING GLASS JAR

PÅ nett har jeg sett massevis av med flotte lykter, i alle størrelser og materialer. Men de søteste må vel være de helt enkle små glasslyktene. De kan brukes både ute og inne, til lys og blomster eller til annen søt oppbevaring. I dag gikk jeg igang med, la meg se, prosjekt nr. 15 på lista? Det var iallefall en glasslykt. Og kanskje kan jeg bidra til at noen av dere blir like inspirert som meg til å lage sin egen lille personlige lykt ? Til dere som går i gang, lykke til !


Foto 1. Inspirasjonen fra Decorative Country Living, Foto 2. Et tyttebærsyltetøy-glass, litt ståltråd og redskap

Foto 3. Voila! Jeg synes det ble bra jeg, bedre enn forventet. Jeg fyllte den litt med vann og dekorerte med en av pion rosene jeg nettopp har kjøpt. Så nå henger den i hagen min, vakkert ikke sant ? Klikk gjerne på bildet for en forstørring (Foto nr. 2+3 Aina)

I am shure that i am not the only one that get inspired everyday. Everytime i search the internet for decorative iteams i see something i could make...I have made a " To Do List" for things i want to do, or at least TRY to make... Today i made a little pretty hanging glass jar. From just a little glass jar i had in my cabinet, some wire and some patience i manage to make one. You could use it for Candles, flowers or just pretty small things. Do you want to make one? Good luck!!

34 comments:

Drömskåpets Hanna said...

Den blev jättesöt verkligen. Gjorde ett par i julas men de blev inte lika fina som den här. Det var finare form på den du har tycker jag.
Kul idé i alla fall. Många betalar mycket pengar för sånt där, bra att kunna göra själv.
kramkram!

Stina said...

Hej, min söta!
Så fint du gjort.

Mina pelargoner står där det endast är förmiddagssol. Jag har märkt att de mår bäst av att inte stå i sol hela dagen.
Jag har ett par Mårbackapelargoner inne och de står i skuggigt läge hela tiden. De är otroligt vackra.

Puss Stina

Ps. Ja, det är min trädgård.
Kram Stina

Stina said...

Hehe...Vattnet ja:

Jag vattnar mina när de är helt torra. Puss

elin1976 said...

Hallo snuppa

Jeg har også laget noen av disse lyktene. Spesielt til jul ble det laget endel. Må nok lage noen nye for jeg gidder ikke å ha jule glans fremme om sommeren liksom. Din ble jo skikkelig proff. Jeg bare surrrrrrer litt ståltråd rund på roppen av glasset og surrrrrer litt til. Så en lykt. Må prøve å gjøre slik som du sånn at du blir litt proffe. Ønsker deg en flott kveld. Masse klemmer fra Elin:O)

Anne said...

Har faktisk tenkt litt på det samme. Lette etter ståltråd på blosterbutikken i går, uten å lykkes. Den var for spinkel gitt. Må vel gå en annen plass. Så lykter skal bli. spiser "HaPå" på harde livet....
En annen grunn til at jeg skuklle ha ståltråd var at jeg ble så inspirert av "For the love og country" sin blogg og hennes blomsterpinner...se selv...

min sin lille tue said...

Hei. Havnet her på en bloggrunde, og her var det fint:) Så nusselige de glassene var. Har sett liknende med lys i-det var også veldig fint. Linker deg jeg, håper det er greit.

Hulda said...

De hengeglassene/vasene er kjempefine! Har noen selv også. Den du laget ble flott!

HildeS/Frøken Fryd said...

Heisann.
Så flott lykt du har laga, eg har laga noko liknande, men surra litt hampgarn rundt også.
Dei er kjempefine å pynte i trærne med, om ein har trær i hagen da...
Ha ein fin kveld:o)

LISEN said...

Hej! Tack för din söta kommentar hos mig! Nu ska jag kika runt hos dig...ser väldigt inspirerande ut!!

Mina prylar said...

Det där verkar vara nåt som passar att göra för mej, eftersom jag inte syr, virkar och sånt. Fint blev det också! Ha det bra kramar/C

Mia said...

Heia Aina! Du verden så kreativ du er for tiden da... Nok et nyyydelig hjerte har du sydd, og et herlig hengeglass har du også laget. De hjertene dine er så koselige, og denne utgaven i rødt, hvitt og natur var veldig søt (jeg begynner å få mer og mer sansen for rødt og hvitt, jeg...) Hengeglasset var en genial idé, som du har gjennomført på en flott måte. Jeg har ikke vært så kreativ i det siste, mye av tiden går ute i hagen, men litt hekling blir det jo tid til da. Har du begynt, eller...?

Dans på roser... said...

Så koselig! Syltetøyglass kan brukes til så mangt! Fint å putte lys oppi også, knyte blonder rundt osv...
Kjempelekkert ble det!

Takk for de nydelige hilsener du legger igjen i bloggen min. Jeg blir så lykkelig....*logrer*

monique said...

Hoi Aina,

Dat is toch wel erg toevallig....
Ik wilde ook zo'n glazen waxine lichtje maken.Ik heb er afgelopen week 2 glazen potten voor verzameld.
Je hebt in ieder geval weer iets moois gemaakt.
Welterusten.
Monique.

Anonymous said...

Du är inte dum du Aina! Jag är läst om liknande tidigare och måste nog prova själv tror jag. Simple sewing som du visar bild på här bredvid ser trevlig ut. Har du prövat att lage något ur den ännu? Ha en fin kväll! Kram.

JULIEK said...

Ja jøss dette ble bra. Du er jo veldig så kreativ du altså. Så synd du ikke får opp bildene mine idag heller. Virker som om det har vært ok hele dagen, men nå på kvelden skjer det tydelig noe. Jeg får opp dem selv. Begynner å bli litt trøtt no av dette. Har jo måtte legge alle bilder inn på ny. Mulig jeg tar noen dagers pause nå for å se om det hjelper. Mister helt inspirasjonen når det skal være slik. Uff ikke meningen å klage til deg altså.
Det er så søtt det bilde av Julie. Ser at hun virkelig koser seg i solen. Ha en fin natt. Klem fra meg : )

Ellie said...

Dette ble jo helt nydelig, Aina! Ble veldig inspirert, jeg! Slike glass er jo så flotte både til lys og blomster, og det er jo ingen vits i å kjøpe de når man kan lage så fine selv!

♥ Pia... said...

Hej..visst är det smart...net butikerna kollar jag ..väldigt ofta..finner en del tips som man kan göra själv..bra..ha det så gott..PIA

Interiørhuset said...

de er så vakre, du har rett i det ja=) Din ble jo kjempe flott=) Er det ikke utrolig hvor lite som skal til for å lage sine egne kopier?? Jeg har samlet sammen noen slike glass,så med tid og stunder blir det noen få her hos meg også=)

Du spurte om det var for varmt,siden jeg ikke fikk sove...neida det var ikke det,jeg fikk rett og slett bare ikke til å sove...

Anonymous said...

Enkelt och mycket vackert....sånt gillar jag!

Anita said...

It looks wonderful, Ania, heel leuk!

Haha, I saw such glased in some of my decorations books and / or magazines as weel quite a long time ago and the idea to make some myself is in my head ever since! Now as I see your hanging glass jars, I guess I should really hurry to make some, too! ;-)))

Anonymous said...

Veldig skjønt glass, er ikke flink å ta vare på brukte glass, men nå kan jeg jo angre på det...Kjempe fint!

n o r d i n g å r d e n said...

Underbart tips!! För alla vi älskar ju lyktor!! Man kan aldrig få för många!! Din lykta blev verkligen fin och passar ju så bra som både ljuslykta & vas! Läckert!
Du är en stor inspirationskälla du också! Tack för dina fina kommentarer hos mej, ( jag skrev om det bland mina kommentarer..)
Oj du har bytt inlägg snabbt, hann inte med, du gör sååå fina hjärtan!! Och ljuslyktor med för den delen.. Ha en bra dag! Mari.

Jordgubbar med mjölk said...

Vad fint det blev med glaset och pionen! Nu till din fråga, min köksmaskin heter Kitchen Aid och är i färgen gul, jag beställde min hos tretti.se så om du kollar där kan du nog se mer om den! Kram!

Anonymous said...

Hei igjen du...
Se på innlegget til "For the love of country" fra 13. og 17. april. Syntes det var litt søtt jeg, spes.
hjerte.

Anonymous said...

Så pysslig du är och så fint det blev!! Jättefina glaslycktor! Ska jag nog också testa någongång! /Terese

Stina said...

Haha...ja, det kan jag förstå att det undrade över. Men om jag skulle varit med så hade vi ju varit två som suttit och glott och tagit bilder.
*fniss*
Kram Stina

Anonymous said...

Jeg har kjøpt flere glasslykter i forskjellige farger på bl.a Indiska som vi henger opp ute. Det blir veldig fint med farger om kvelden :)

Anonymous said...

Bonjour,
je viens d'en faire aussi inspirée par "Monsieur gris-bleu".C'est vrai que c'est agréable à faire et en plus très simple et beau.
Belle soirée mon amie

Jen Kershner said...

What a great idea. I love it!

Boxwood Cottage said...

Very pretty idea!

Unknown said...

Aina, that is a very cut project. I really like how it looks with the flower in there, and I like your ideal about the candles - would be great having a bunch hanging around at night while sitting outside. Thank you for sharing your project.

allie
www.mycozyhome.typepad.com

Anonymous said...

I like the glass jar made house! Philippe made too http://gris-bleu.over-blog.com/
It's so lovely !
Biz et à bientôt.

Loise said...

Så enkelt og så anvendelig, lys vase, oppbevaring, slike må jeg nok lage selv. Tror jeg skal forsøke med små norgesglass og se hvordan det blir.

homespun living said...

A beautiful job Aina! Thanks for sharing all the inspiration. I have a long 'to do' list also!
Debbie