jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


Cleanup, Tea Time and happy weekend!







Foto: Aina

Ååå så deilig, nå er det weekend! Denne uka var veldig hektisk, det har vært mye sying og nesten hele huset har stått på hodet. I går tok jeg meg en etterlengtet ettermidaggs fri. Ikke bare for å rydde men også for se etter noen fine gardiner. For å gjøre det litt mer lunt. Og for en lykke! Hos Blomstergalleriet i Fredrikstad (Farmannsgate 2) fant jeg noen med Monogram fra Jeanne d` Arc Living. Og hos Åhlens hadde de vakre liftgardiner i Lin. Både hvit og linfarget. I tillegg var Åhlens veldig rimelige, Liftgardin til 178Nok !! Helt utrolig.. Jeg skal bruke helgen til å henge opp og pynte litt.
Når jeg først var ute på tur for å lete etter saker jeg ikke har fått i hus ble det også paiform og en pepperkvern. Paiformen skal brukes nå i helgen.
Nå er det ganske ryddet og klart på kjøkkenet, friske blomster og riktig skjønt.

Nå er det formiddag og lunsj. På tide med en varm kopp med te og en mandelskorpe eller to. (fra Åhlens, supergode!) Og lese ett par blader og nyte i fred og ro. Ikke gå glipp av den fine reportasjen om Lena`s Vakre hjem fra Butikken Lustfyllt i Allt i Hemmet`s siste utgave! Et fantastisk vakkert hjem spredd over 12 sider.

Nyt en herlig Halloweenhelg jenter!!
Klem Aina

I love Fridays, don`t you? I normally use fridays very well. I clean, tidy things up, I go to the store and buy what I need for the weekend and I finnish all my work off. To do so I am able to go ahead and enjoy the weekend with no Guilt, what so ever..What do you normally do?
Yesterday I went for a little trip, I have waited to decorate my windows since last summer. And what a happiness! I found a couple from Jeanne d`Arc Living, one of my favourite brand. And would you guess, the curtains had embroidered monograms! You know how much I love that. I don`t want everything to be white, I need a bit of contrasts. So I bought a blind as well, this one with texture and colour from 100% Linen. Ilove the feeling of it!
This morning I was lucky to have light flowing through my windows, delightful and made everything look so bright and cheerful. A perfect time to enjoy a cup of tea with the latest issue of the Swedish magazine Allt i Hemmet. If you are able to get your hands on it, don`t miss the wonderful home Lena from Lustfyllt has given a life. It is fantastic!!
Enjoy a happy and peaceful weekend girls!
Hugs Aina

48 comments:

Magdalena said...

sååå koselig stemning på formiddagen....
tror eg kommer innom til dette deilige kjøkkenet ditt,- på the og skorpe...
klem og fiin helg~~~

Prinser og Prinsesser v/ Irene Brenna said...

Lekre bilder!

Skatan said...

God förmiddag!

Sitter här och njuter av snöflingorna som singlar ned...tänk så härligt om vi fick en vit jul i år :) Jag är i och för sig van vid att det skall vara så, men de senaste åren har varit lite snöfattiga.

Härligt med nya gardiner. Det gör alltid stor skillnad i ens hem. Själv köper jag och säljer möbler, klär om och grejar. Min energi verkar just nu vara outtröttlig :)

Jag önskar dig en riktigt skön helg. Vi ställer till med barnkalas för lillan som blir fyra på söndag. Mest av allt önskar hon sig sin lillasyster/lillebror...vi får se om vi kan tillmötesgå hennes önskan!

Stor kram till dig okända, kända vän :)

Aina said...

Takk for koselig hilsen kjære navnesøster.
Nydelige bilder hos deg, og julehjertet og strømpen var kjempelekker.
Skulle ønske vi hadde Åhlens her også, mye jeg "trenger" derfra hører jeg...spes. mandelskorpe ;0)
Kos deg i det flotte hjemmet ditt og ha en fin Halloweenhelg du også.

Klem.

Stämningsfullt said...

Hej!
Vad roligt att du hittade fina gardiner! hoppas att vi får se dem sen :)
Så vackra bilder du visar! du har verkligen ett drömhem!
Här har första snön kommit och barnen ska gå ut och leka :) Tyvärr blir det mest slask ....
Ha en bra helg.
Kram!

Silkeline said...

Ojojoj, her skulle jeg gjerne ha tatt en tekopp i lag med deg:) Du har det så koselig og harmonisk.....ingen spor etter kaos her nei:)
her i huset trengs det også en real vask! Jeg har stått i stuen å malt noen møbler til butikken, og ting bare flyter i mellomtiden. Nå skal jeg rydde og ordne til helgekos, bare jeg greier å løsrive meg herfra, hehe:)

Ha en flott helg Aina, og ro ned og kos deg masse.
KLEM:)

tinemor said...

Ingenting er hærligere enn ny-ryddet og nyvasket hus!
Da er det deilig å sette seg ned med interiørblader!
Kos deg.
Ritig god helg til deg
Klem

Marianne said...

Grattis med gode kjøp! Høres ut som du går en fin helg i møte, kos deg masse med blader og pynting. Kjempefine bilder du legger ut : )
Hilsen Marianne

Garden Angel said...

Ahh....alltid så koselige bilder her hos deg:)
God helg!
Hilsen meg(",)

Anita said...

Så nydelige bilder, la ikke merke til noe stol trekk før du sa det jeg, men... Ha en strålende helg!

☆Therese said...

Så deilig og slappe av når man har fått gjort litt og fornøyd :o)

Så heldig du var som fant så billige liftgardiner, vi har desverre ikke standar mål på vinduene våre. Så ingen slike ferdigsydde liftgardiner passer (har i alle fall ikke funne noen foreløpig).

Happy Halloween til deg og, og kooos deg med te og mandelskårper.

Lene said...

Herlige bilder, Aina. Du lever virkelig opp til bloggnavnet i interiøret ditt. Vakkert.

Ha en grufull og herlig halloween!!! Uhuuuuuuuuu fra skumleste meg ;)

Mitt hvite hus said...

Høres ut som du virkelig koer deg på formiddagen =) Så utrolig koselig du har det. hadde ikke vært meg i mot å sittet der å drukket min te0)
Nyt helgen =) Klem Kerstin

Hem och Lycka said...

Åå så fina bilder.. Jag har snart slut på superlativ att använda när jag ser dina vackra bilder.. ;-) kram

Miss.T said...

Utrolig flotte bilder fra hjemmet ditt.. det ser ut til å være en slik god og rolig stemning hos deg.. i tillegg til superfint da !!

God helg. Kos deg; )

Hanna said...

Your pictures are always so wonderful! And beautiful things you have made!

Have a nice weekend!

Blickwinkel said...

Oh, I love your blog ! So very nice and lovely pictures!

Have a nice weekend too!

Unknown said...

Nydelige bilder igjen... Fint med tips om liftgardiner, jeg er på jakt etter noen hvite i lin, skal se innom Åhlens neste gang jeg er i Fredrikstad. Julestrømpene dine er fine, jeg har laget noen som blir vist i bladet "Alt om julen" som kommer ut i disse dager. Det er julestrømper i "hoffnarr fasong".
God helg fra København.
Klem...Ellen

My home is my Castle said...

For noen nydelige bilder og for et herlig kjoekken du har ....

Kos deg og ha en fin kveld :)
Klem,Kari

Haust said...

Herleg inspirasjon frå deg ein kald fredagskveld sist i oktober...! Så lyst og lekkert det er på kjøkkenet ditt!

Olstad said...

Herlig inspirasjons bilder og for et par hyggelig dager det høres ut som du hatt. Det er så fantastisk når man tid til te og kos på formiddagen.

God helg.

Karin Lindström said...

Hej Vännen!

Jag blir så glad när jag besöker dig och ditt vackra hem! Vilka härliga köksbilder du bjuder på!
Det är verkligen härligt att höra att du har fullt upp, och jag hoppas nu att du får ro till att mysa lite i helgen!

Många kramar
Karin
Ps, Jag svansar runt postlådan, men inget kom idag!

Anne said...

Ser og leser og fornemmer at du koser deg, er kreatv og i fri flyt.
Intet leder mer :-))
Kjekt at du finner deg tilrette i hjemlandet også vet du, og nå blir det jo hvitt utendørs også snart.
Skarp frisk luft, roser i kinnene og fortsatt forhåpentligvis litt sol.

Kos deg på festen imorgen og varm klem sendes deg her ---->

Angel.Pearls said...

Hej! Underbara inredningsbilder du har! Jättefint alltihop //Kram Eva

Karin said...

Hej söta du, så mycket vackert jag har missat inne hos dig den här vecka. Du är så duktig och allt du gör blir så fin! Julstrumpan och hjärtanen är verkligen helt underbara. :) Och så fint du har det i ditt kök, vid bordet. Vackra ting, som brödförvaringen och den fina pepparkvarnen. Jag har två sådana där pajformar, enkla, praktiska och vackra - precis som det ska vara!

Och vad kul att du fick tag på så prisvärda gardiner! Åhléns har mycket fint. :) Önskar dig en skön helg med läsning, god mat och lugn och ro. Själv ser jag fram emot att vara helt ledig och få tid över till lite pyssel. Ha det gott! Stor kram Karin

Anonymous said...

Oh Aïna, ce petit coin de cuisine est charmant tout plein ... je comprends que l'on trouve facilement l'inspiration dans un cadre aussi joliment décoré !!!

Naturegirl said...

Aina your home is always so bright and cheerful and seeing Julie makes my heart sing because you know I have 2 black beauties of my own!
Now which room shall I paint white like Ainas'...hummm

Viola said...

Vilka ljuvligt vackra bilder, blev alldeles varm inom bords när jag läste ditt inlägg, hoppas ni får en skön helg, klem VIOLA

cathleen said...

Lovely photos to look at this morning with my cup of tea. Your home is fresh, pure, clean and just beautiful to me. I would love to sit at your table.

Heidi-anitha said...

Hei Aina!

Jeg må bare inn til deg og titte.. og titte igjen og igjen... Får ikke sett nok av det vakre du lager, og sparer mine små "gullmynter" jeg har til overs, for at jeg kan få råd til å kjøpe noe i butikken snart...

Julehjertene med rød tekst var bare helt uimotståelige, men det var jo julestrømpen også... Virkelig en fulltreffer hos meg, så du vil høre fra meg, men jeg venter i tilfelle det skulle dukke opp flere godbiter uteover i uken som kommer...

Har lyst til å skryte litt av deg på bloggen min, og vise noe av det du klarer å skape, men jeg ville ikke før jeg har spurt deg først? .. Er jo ikke sikkert du vil at jeg kopierer dine bilder tenkte jeg...?

Beundrer det du får til, og håper at det vil gå unna i bøtter og spann nå som du satser for fullt!

Jeg fikk virkelig lyst til å ta turen til Fredrikstad jeg også. Er alltid innom Gro i den butikken du har kjøpt deg gardiner...har mye vakkert der inne:)- Men ble også fristet med Åhlens...:) de har noen fine gamledagse kakebokser har jeg hørt...

God helg til deg og dine.. Håper det blir med mange lys og god mat og drikke, og ikke bare med nål og tråd. :)

Klem til deg fra Heidi-anitha.

Nygammalt said...

God kväll Aina!
Vilken härlig fredag du har berättat om. Själv blir det oftast ett längre arbetspass med tidig morgon en tevekväll när jag kommer hem. Och lite bloggning ;) Men din dag lät supermysig.

Och du har så vackert hemma, roligt att du fanns så fina saker till ditt fönster.

Ha en mysig helg!
Kram.

liven said...

Kjekt å sitte her å kose seg!!
Og kjekt med shopping også.....
Hvertfall når man finner ting man er på jakt etter!!

Åhlens er en veldig grei butikk....og billig!!
Har funnet mye der jeg!!

Må se om jeg finner Allt i Hemmet i bladkiosken jeg! det er Narvesen som har det beste utvalget og den har vi ikke i umiddelbar nærhet dessverre!!

Ha en fin søndag Aina:O)

Unknown said...

Ser så koselig ut den kroken din der, kunne gjerne kost meg med en kopp te der ja... :) Og takk for tipset om liftgardinene på Åhlens, er på utkikk etter noen nye! Ha en herlig søndag :) Synnøve

Solange said...

nice pictures and post Aina! Love fridays too...but they pass so quickly!
Its true that if you do everything on friday, you can enjoy the weekend, feeling completely relaxed :-)

have a great week ahead, full of inspiration,

Solange :-)

H elle K said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Marie said...

Jag bara njuter av dina underbara bilder, så fantastiskt vackert du har det Aina! Den översta bilden ser ju ut att komma ifrån Vakre Hjem, du inspirerar mig massor!
Så roligt att du fann gardiner, hoppas att vi får se dem framöver!

Missa inte senaste Lantliv, även där är Lenas underbara hem med, denna gången julpyntat!

Ha en riktigt bra vecka Aina!
Kramar Marie

alicelilly said...

Oh, vad jag tycker om din blogg! En riktigt bra inspirationskälla. Läser den ofta...
sov gott!

Anonymous said...

I love the pretty linens you have here. I've been trying to find a thick monogram embroidery pattern like that for some similar projects.

Hope all is well and you have a great week.

Unknown said...

Just love your beautiful blog. Every second Friday I have a day off work, which is fantastic as I can get my house in order for the weekend.
Thank you for writing your blog in English too - it is wonderful reading about your life from over the other side of the world.
Catherine

A home far away said...

Dina bilder är så vansinnigt rofyllda och fina, jag önskar att mitt skrivbord såg ut som ditt:-

Ha en fin kväll
Gunilla i Singapore

Anonymous said...

Hi Aina !
all is so beautiful in your new home !
kisse+++++++++++++++

Anonymous said...

Your Friday sounds perfect. I'm so glad you found something you love.

My weekend was quite busy. I am having a yards sale next weekend, and I have much to do to be prepared.

mali-mo said...

Nydelige bilder hos deg ;) denne gangen også. Hvor får du tak i det svenske bladet? Narvesen?


Ha en fin uke!

vosgesparis said...

wat moet dat leuk zijn als je even 'gewoon' JD gordijnen kunt kopen, die vind je niet bij de HEMA ;)

Nadine von herz-allerliebst.de said...

What a cosy atmosphere. I love looking at your beautiful photos.

Have a nice evening, Nadine
herz-allerliebst.de

~ ♥ LISBETH ♥~ said...

Hei på deg min gode bloggevenn! Du, gjør en prøve jeg med bildet av Julie fra sideinnlegget ditt så får du si hva du synes om det , ok?
Ha en herlig dag
Klem

Tanya said...

What beautiful pictures and a lovely home. I'm obsessed with white and this encourages me to use more of it.
My 10 year old loves your black kitty!
Your stocking also turned out very chic and beautiful!

H A N N A S - F O R M said...

ÅÅÅÅÅ, du är en konstnär!!!! Jag blir så lycklig av att komma hit in och titta...det är en enorm känsla du visar som tränger igenom datorn till och med...tack för allt du visar...vilka konstverk du gör!!! Jag känner att det smittar av sig och att jag oxå vill pyssla...tyvärr har jag ingen symaskin, hm, men någonting kan man kanske knepa ihop ändå!

Hur är det annars? Trivs du i nya hemmet? Jobbet? Jag hoppas att din dröm snart går i uppfyllelse.

I kväll har jag varit med min familj och syskon med deras familjer hos min mamma och firat min mormors 100 års dag..min mormor dog för 2 år sedan men det kändes härligt att få samlas en stund och hedra henne. Hon var en fantastisk kvinna, min förebild faktiskt. I Peru hedrar dom sina döda med picknick vid gravarna på kyrkogården..tycker att det är så härligt, ska ta efter det och ha glasskalas hos min mormor och morfars gravar i sommar tror jag.

Ha det gott käraste du!

KRAM
Hanna