jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


Fransk sjarme på nordisk vis....


God Mandag jenter!

Håper dere hadde deilig helg, og at dere tok livet med ro. Helgen var grå og trist her i øst og det ble mange timer på sofaen med kaffe og hjemmebakst. I dag derimot stråler det og det føles som vår i luften!! Jeg har plantet noen tulipaner, og håper de suger til seg energien fra solen så spirene snart kan gi verandaen vårglede.
I forrige uke lovte jeg og dele noen bilder fra første utgivelse av Jeanne d`Arc Living magasin. Til de som enda ikke har fått kjøpt og for mine Internasjonale lesere. Det var ikke så lett å velge ut noen spesielle, ettersom hver eneste side var fyllt til randen av Inspirasjon. Men jeg har jeg funnet et knippe (en lang rad vel og merke) av de vakreste settingene som inspirerer i både dekor, farger og arrangementer.
Ha en flott ny Inspirerende uke!






Dette kjøkkenet, ååå så vakkert!



Dekk vakkert med keramikk, fajanse, terinner og gammelt sølv..



Jeg vet av og til ikke hvordan damene får det til, men stillebenene blir alltid lekre og utstrålingen særegen..Brunt synes jeg gir en varmere og mykere kontrast enn svart..



Et bad blir ikke lenger et bad, men en oase av velvære i et vakkert og personlig rom. Kranen er utrolig fin, oksidert messing er en favoritt..



Den skarpe blåfargen var faktisk ganske lekker til denne stilen..Lingardinene, de lyse veggene og gulvet myker det litt opp...



Denne ideen er så nydelig, fikk straks lyst til å henge opp noen kurver under mitt eget Kjøkkentak..



Variasjon i materialer og farger gjør dette så spennende...Planten har jeg selv og den trives på de fleste plasser og er lett og få til å blomstre.



Den som hadde mere plass til en fin krok som dette..

Foto: Jeanne d`Arc Living

Hi Girls! I hope you had a restful weekend!
As promised last week, for all those who couldn`t get the very first Issue of Jeanne d`Arc Living magazine, I want to share a few of my favourite Images. It was not very easy to choose since every page was filled with great Ideas, beautiful settings and wonderful Ambiance and rooms with personal touches. But here are some of the most beautiful, original and best Ideas I found. I hope you get as enthusiastic and Inspired as I did! Have an Inspiring Week!

32 comments:

Emmas Verden said...

Ja det er et nydelig blad og nå kommer snart neste nummer!!! Nydelige bilder Aina,alltid så fint her hos deg :)
Ha ei fin uke!!
Klem Anne

LillaFlisan said...

Visst är det en fantastisk tidning?!

Bilderna är helt bedårande och man blir alldeles lyrisk!!!

Du har då alltid så vackra inlägg!


Kram


Flisan

Sivs hus said...

Hei, Helt enig. Nydelig bilder og herlige stemninger. Titt inn til meg og bli med i konkurranse om en vakker lilla dagbok. Klem Siv

Weißer Vintagezauber said...

Hallo, very nice pictures. Go on my blog you found an award for you.Love greetings,Elke.

Les Cotrions said...

Hi Aina! Thank you for sharing these photos!I agree with you! All the photos of the magazineare so stunning that it's very diffult to choose!
Have a nice day!
Warm hugs
Vale

Tyra said...

Ah, ja de kan sine saker de damene der!! Gleder meg allerede til utgivelse nr 2!
Ha en strålende ettermiddag!
Klem fra Cathrine

Mitt hvite hus said...

Åååå så vakkert...disse bildene må jeg bare kikke mer på:O=)

Gleder meg til neste nr..O=)

Klem kerstin

liven said...

Ja bladet er sååå fint!!
Jeg har bladd og bladd i det jeg,,,,,gleder meg til neste nr kommer:o)

Ha en fin uke Aina.o)

n o r d i n g å r d e n said...

Hallå där, ja, visst blir man sugen och inspirerad!!! Underbart magasin!! Och jag blev också sugen på att sätta korgar i taket: ) Mari.

~ ♥ LISBETH ♥~ said...

Jeg har ikke kjøpt bladet så takk snille.
Men jeg må visst bestille det ser jeg.
Vakre hjem var litt pussig uten disse damene , for mye Bonytt-stoff for meg til at jeg syntes godt om det.
Jeg gidder ikke et til blad med reportasjer fra 10 moderne hjem og 1 enslig hjem i landstil, det var jo det som var så kjekt med Vakre Hjem at alt var i den landlige stilen.
Ha en fin kveld.
Klem

H elle K said...

Hei vennen, helt enig med deg, mange vakre bilder.. Skjønner du synes det var vanskelig å plukke ut noen. Tror jeg har bladd i det 50 ganger alt. Herlig.. Kommer du snart en tur?? Klem Kristin

Anonymous said...

Thank you to share that beautiful pictures... That seems to be a little dream of life! ...

JULIEK said...

Har virkelig lyst på det magasinet altså : )

Anonymous said...

no flire æ godt her... hallo forresten..

Jo tittelen på boks så passet godt til innlegget ditt:o))

"Fransk landstil" av Caroline Clifton -Mogg.. kjøpte den på nett hjemme og tok den danske utgaven
ISBN87-11-18207-5


Masse flott fra JDL:o))

Vi blogges.. klem

Gry said...

Ja, et vakkert blad med masse inspirasjon.....
Jeg lengter også etter vår, kanskje jeg skal følge deg og plante noen tulipaner....
Ha ei flott uke!
Klem Gry : )

GundaM said...

Vakkert, vakkert tror nesten ejg må kjøpe det magasinet...

takk for titten ;)

Maria ( Idekroken ) said...

De er kjempelekre de bildene! Er mange ting jeg kunne tenke meg å bruke, enten som de vises eller ideen. ;)
Klem

manon 21 said...

belle ambiance!

manon

vosgesparis said...

Dit is zeker een leuk blad... vind t moeilijk kiezen tussen deze en de Vakre ;)

Önskedrömmar i hvitt said...

Tack för hälsningen på min sida!
Visst är J A'rc Magasinet underbart! Ser fram emot de nya varorna i din affär. Älskar de små påsarna med små träd på.. Helt underbara!
Kram Maria

Bygatan said...

Tack för din inspiration Aina!

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kram Lena

Millas hem said...

Hej Aina!

Ja gissa om jag snart bläddrat sönder Magasinet, otroligt fina bilder.
Jag kommer på mig själv med att sitta och titta jättelänge på en och samma sida!:)
Allt är underbart vackert i den och nu ser jag fram emot nästa!

Ha en fin morgondag!

Kram Camilla

Viola said...

Hallå där, visst är det magasinet helt underbart, väntar med stor glädje på marsnumret. Igår hade vi sol, det var 5 grader varmt och man var så lycklig. Idag har vintern tagit sitt grepp igen, vi har fått mycket snö så nu känns våren väldigt långt borta igen. Men man glömmer från varje år, det är ju så här det brukar var i mars, eller hur, ha det så bra och så hörs vi min vän, stor kram från VIOLAN

Millygarden said...

Hej vännen!
Tack för dina alltid så snälla och omtänksamma kommentarer..jag blir så glad! Hoppas verkligen du finner ditt skåp för keramik. Det är verkligen svårt att finna dom då det är så poppulärt med skåp i alla hem. Jag söker själv efter ett linne skåp i fransk stil.. letar varje kväll på Blocket men har inte hittat något!" Håller tummarna för att du ska finna ett snart! Ja..visst är den nya tidningen helt underbar...Jag fick den som prenumeration av min mamma och pappa i julklapp. Superglad blev jag för den:-)

Kram Marina

Niesz Vintage Home said...

Beautiful room photos!!!
Thank you for sharing the inspiring interiors.

Kimberly :)

Alison Gibbs said...

Hi Aina, thank you for sharing such beautiful images with us.
Alison

Kim said...

That was beautiful! I loved it. Thank you for sharing.

Jenny said...

Härligt inspirerande bilder! KRAM!!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Country French Antiques said...

Just love it all!
Beautiful.
You have wonderful taste :)

Sofia på Me and my home said...

Och snaaart kommer nästa nummer!! Längtar!! :)
Kram Sofia

Rabbit Hill Creations said...

You have the most beautiful blog...I enjoy visiting and seeing your lovely photos.

la vida blanca said...

Vilken fin blogg du har! Måste titta lite mer.