jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


Å skape Vakre uteplasser ~ Create beautiful outdoor spaces


Hei alle!

Takker enormt mye for deltagelsen og tilbakemeldingene jeg har fått i forbindelse med konkurransen! (den holder på t.o.m 17/4 ) Jeg ble overveldet over hvor mange som ønsker og delta. I tillegg synes jeg det er herlig og høre fra besøkende jeg ellers aldri hører noe fra. Og også interessant og få vite mer om hvem som besøker min blogg. Det er så mye mer jeg ville ha gjort for dere enn dette, men håper jeg kan bidra med Inspirasjon i bloggen en god stund til.

Er ikke våren Herlig?! Jeg nyter denne fantastiske sesongen!! Den gir meg kraft, en ny energi som jeg har lengtet etter hele vinteren. Det bobler i kroppen og det er vidunderlig og våkne opp til varmere vær. I helgen har jeg og min mann vært ute på en liten Inspirasjons tur. Vi tok med en liste av adresser til fine plasser vi har ønsket og besøke. En av plassene var Dyhre Gård og Gartneri. Et Idyllisk sted midt ute på landet ved et nærliggende vann. Gartneriet har nettopp startet opp til en ny sesong, men jeg gikk allikevel hjem med både bilder og Inspirasjon. Jeg skal fortelle mer om dette stedet i neste post, og samtidig viser jeg ett par bilder jeg fikk fotografert under oppholdet.

Og Endelig har vi tatt i bruk verandaen igjen. Jeg bruker mye av tiden nå til og tenke ut hvordan jeg kan skape en trivelig uteplass. Jeg vil ha en avslappet stil med med en miks av det røffe og romantiske. En blanding av lyst og mørkt er også fint. I dag viser jeg noen bilder som Inspirerer. Noe av det jeg synes er vakkert og dekorere med er parasoller, franske stoler, lykter, kurver og urner med grønne vekster. Og selvsagt tekstiler og keramikk.



Foto : Foto: Comptoir Saint-Hilaire

Lyst og herlig romantisk! selvom dette er en utendørs restaurant synes jeg materialbruken godt passer til og skape noe fint på en veranda eller uteplass hjemme hos en selv.


Foto: Comptoir Saint-Hilaire

Nydelig og henge opp en rad med lykter..


Foto : Spike Powell photography

En herlig følelse av Provence..Jeg har selv ingen fine stoler i år, bare ett par enkle hvite. De jeg hadde, råtnet bort av vinterværet. Og investere i ett par lignende som disse hadde passet så flott.


Foto : Sköna hem

En trebenk med ekstra sitteplass. Tolix paller som både kan brukes til og sitte på, og som et lite bord og utstille krukker med blomster.


Foto : Sköna hem

Seilduker er både fine og praktiske når man vil avskjerme sitteplassen for sol og vind.


Foto : Sköna hem

Ett par hvite stoler blant de grønne vekstene skaper en herlig sommerfølelse..


Foto : Sköna hem

Det er så fint og hvile øynene på, en stabel med patinerte krukker..


Foto: Comptoir de famille

Et Fransk Skilt som ønsker velkommen..


Foto : Bildbyrå Link Image

Det er dette bildet jeg har fremfor meg når jeg nå skal "innrede" Min veranda. En perfekt blanding av det romantiske og røffe.


Ha en nydelig og Inspirerende Vår uke !!
~ Aina ~

27 comments:

Fågel Blå said...

Åh så fina bilder , mycket inspirerande jag gillar förstås bilden längst ner, det gamla ,ruffiga romantiska, så vackert!
Ha en fin vecka!
Kram Kathrine

Home and Lifestyle said...

Lieve Aina,

Ik zit hier helemaal te zwijmelen bij het zien van zulke mooie foto's! Die foto van Spike Powell...helemaal geweldig! En nu nog kijken hoe je zelf je terras wilt gaan doen! Ik ben heel benieuwd!

Bedankt voor je lieve woorden in je laatste reaktie! Ik verwonder mij erover hoe mooi het bloggen is en hoe bijzonder het is om er vriendschap te vinden! Ik geniet daar zo van, ook bij jou!!!

Ik wens je een hele fijne week! Veel liefs, Ingrid

Little Emma English Home said...

Aina, loved this post so much. You made me dream when I saw Provence bastide exteriors. Magic places...

A warm hug from me
Zaira

liven said...

Hei Aina!!
Ja nå er det slik at døgnet ikke har nok timer!! Hvertfall så lenge det er slikt deilig vær!!

Jeg vil gjøre så mye....bl. a reise på turer til planteskoler, være i hagen , gå i fjellet, være ved bryggen...o.s.v......Nydelige uteplasser du viser og jeg gleder meg til å se hvordan du vil innrede hos deg!!

Ønsker deg en fin uke :o)

Anonymous said...

ja takk, begge deler :)

her i nord kan jeg antagelig glemme alt om lyse lette blondegardiner utendørs. de fyker på havet:)

men, jeg har fått tildelt en drivhus Aina.. tenk det du! og der skal jeg kose meg helt vanvittig :))

hvordan gikk det med lavendelen i fjor. kjøpte du planter ?? prøvde meg også på frø her men har ikke fått de til.. tror det er enklere når man har planter..

ha en deilig dag.. klem fra mæ

Villa König said...

Hej Aina,
lovely post!!! Kram Yvonne

Magdalena said...

så utrolig mange vakre inspirerende glimt...
så mye å ønske seg...
en vakker tid vi har nå,- klem¨¨*

It's me said...

Hello Aina

Wauwww a veranda!! you are a lucky girl!!! a love the Provence mood verry much.i can't wait till it's finish .............than you can show us the pictures.........have a great evening ! hugs from me.......

Yvonne - Frl. Klein said...

Wonderful photos!
Have a nice day,
Yvonne

KATE ♥ said...

Lekkert!
Jeg lot meg også inspirere av uterom på min blogg i dag.
Jeg ser fram til varme kvelder og deilig uteliv.
Mvh Kate

Crinoline said...

Hei,Aina. Her var det masse inspirasjon.Vi trenger nye møbler til terrassen,men synes det er vanskelig å finne noe. Er ikke så mye på nettet om dagen,det har vært så mye annet som har vært prioritert.Må også gratulerer deg med nydelig reportasje i JDL magasinet. Ser også at du har jubileum.Gratulerer,nå skal jeg melde meg på.God uke,vennen. Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ said...

hei på deg!

Har nettopp gratulert deg under her, synes det er helt utrolig at 3 år er gått, hjelp- hvor blir tiden av?

Nydelige inspirasjonsbilder,gleder megså til å ta fatt på hage/uterom.
Bobler litt ekstra i blodet når huset blir utvidet ved at hagen kan taes i bruk.

Klem

Viola said...

Vilka underbara bilder, så vackra att njuta utav, du undrade vart jag bor, jag bor österut från Göteborg sett, det tar cirka 3 timmar att åka till mig, vad glad jag skulle bli om du stod vid min dörr...KRAM

Vintage House said...

Vilka helt underbara bilder du bjuder på:) själv ska jag måla om vårat golv i glasvernadan i helgen.
Sedan har jag lite tankar runt våran uteplats...
Kram i massor underbara du
sandra

di bianco e d'azzurro said...

Hi Aina, wonderful picture, feels a strong desire to spring, warm and sunny.
Have a nice evening, Annamaria

Masy said...

hvilken inspo!! lovely pics! fikk veldig lyst å sitte i hagen der:-)

Gry said...

Her var det masse flott inspirasjon og hente! Gleder meg til det blir sommer, deilig og sitte ute utover kvelden og kose seg. Så at de hadde billige seil til uteplassen på Biltema.
Ønsker deg ei flott uke Aina!
Klem : )

Susi said...

Oh what wonderful pictures... I love your blog... you found me: susisgelbeshaus.blogspot.com
Kram Susi from Germany / Bavaria

Mitt hvite hus said...

ÅÅÅÅ så mange fine bilder og tanker fra deg Aina... å skape en hyggelig og triveleig uterom er mor men utfordrende syns jeg..

Vi planlegger drivhus denne sommeren... og det blir et spennende prosjekt..

ikke så stort blir det , men det behøver det heller ikke..

Ønsker deg en fin uke vider..

klem Kerstin

Börjelundskan said...

Hallå söta Aina och tack för din gulliga kommentar,.....ja, jag känner mig väldigt lycklig lottad. Men är man fokuserad på vad man vill ha, så slår drömmarna in så småningom, det tog ett tag för mig, men nu sitter jag här med min dröm. :).

Förstår att du inspireras av dessa bilder till din veranda,.....jag kan lätt ta till mig känslan av att slå mig ner på en sån plats i skuggan. Lycka till med din veranda.

Önskar dig en härlig vecka. Kramar Cin

Haust said...

Nydeleg, nydeleg inspirasjon! Eg sug det til meg!

Ha ein fin vårdag...

saint ange said...

I Aina,
I hope to meet you, if you go to my beautiful Provence
kisses+++++++++++
domie

Home and Lifestyle said...

Hoi Aina,

Bij deze nodig ik je uit om aan een bloggame mee te doen!

Het is een uitnodiging zonder verplichting hoor...in mijn laatste post kun je lezen hoe het werkt!

Een hele fijne dag gewenst! Lieve groet, Ingrid

red ticking said...

sooooo pretty.... just love this... now i can go have sweet dreams xx

Masy said...

her var mye flott inspirasjon ja. passer fantastisk ettersom jeg skal kjøpe nytt utebord, krukker og påfyll av blomster i dag :-)
ha en flott dag i solen!
klem
masy

H elle K said...

Hei Aina.
Har du ikke fått mail fra meg?
Ønsker deg en fin helg og dette var nydelig insperasjon.
Klem Kristin

Sylvia said...

Gjett hva jeg fallt for da? Det Provencalske. Tenk, jeg har sittet ved et slikt "arrangement" i Menton en gang. Vi spiste frokost, og satt under drueklasene, som vi bare kunne plukke ned. Og rundt oss føyk små firfirsler......
Nydelige bilder.