jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


Vakkert frostkledd landskap - beautiful frosty landscape


Så utrolig vakkert det er ute i dag !! Kulda har satt seg og det ligger iskrystaller overalt, på gress, planter og trær. Magisk ! Spesielt når du ser røyken komme opp fra pipene på de frostkledde hus takene. Det er ikke så ofte jeg går ut i hagen så tidlig på morgenen, og spesielt ikke når det er så kaldt, men i dag kunne jeg ikke la være. Da jeg kom hjem etter å ha kjørt mannen på jobben ble jeg bare stående og se utover hagen. Jeg synes det var så flott å se på. Så jeg gikk inn og hentet kameraet, og blåste i både negl spreng og arbeid som venta. Nå sitter jeg her med varme kinn , tekoppen og broderiet mitt. Og gleder meg over den gode starten på dagen..




Vanndråper på rognebærene som har fryst til is. De ser ut som fristende sukkertøy..



Veksthuset er tomt, de fleste plantene har jeg tatt inn. Men Eføyen har jeg latt stå ute. Jeg vet ikke om det var så lurt, men den er så dekorativ foran trappen. Den har faktisk stått der siden i våres. Og i høst skiftet bladene farge fra grønt til rødt..



Foto : Aina

Blader og planter i de mest herligste farge nyansene..

44 comments:

Home and Lifestyle said...

Wat is de wereld mooi hè, met zo'n laagje vorst! Hier heb ik gisteren voor het eerst de ramen van de auto ijsvrij moeten maken, dus ook hier worden de nachten koud!

Heerlijk om dan thuis op de bank te kruipen met een kop thee en de kaarsjes aan te doen!

Een warme (vorstvrije hi hi) groet, Ingrid

Jannicke said...

Fantastiske bilder, Aina :o)
Ønsker deg en fortsatt fin uke :o)
Klem J.

Unknown said...

I really REALLY love this!!!! stunning pictures!!! You just feel that you are alive when you step outside;)))....and go back in where it's cozy and warm :)

Enjoy!

Love
Lynda

Annveig - Det lille Rom said...

så vakre bilder..hyggelig å se når en selv ikke har fått vært ute og tittet i dag..ha en varm og god ettermiddag;)
klemmer

Chrissy...The Apothecary Shop said...

Morning Aina...lovely photos..but its strange cause we are still having such warm weather here in our part of Canada...I hope you have a wonderful day!! x0

n o r d i n g å r d e n said...

...det enkla blir som konst genom din kameralins med dina ögon Aina... Mari.

Villa König said...

You have really an eye for fantastic photos!!!! Hugs Yvonne

Ramme Alvor said...

Vakre bilder også då! Pakka kom vel fram.Eg opna henne ikkje sidan du hadde pakka den så flott inn. Gåva komm am til mottakaren og veert vel teken i mot...no lura berre eg på om eg ikkje treng eit slikt kremarhus sjølv :)

Klem!

Mitt hvite hus said...

Nydelig vakkert Aina..

naturen kan gi oss de herligste opplevelsene.... bare vi tar oss tid å nyte det og se det..

vakre bilder =)))
klemme r

marina said...

Aina,preciosas fotos,hace poco he descubierto tu blog y me resulta muy inspirador,todo lo que muestras es muy bonito.Te sigo.Sos uno de mis favoritos.Te invito a visitarme.Que tengas lindo día.Marina

Hege said...

Vakre bilder - hører stillheten i dem:-)
Høres så godt ut å komme inn etter en kald foto-stund!
Ha en fin(kreativ) kveld,
klem Hege.

Annveig - Det lille Rom said...

Vi er med på juleverksted vet u..hadde vært så koselig..kan vi ikke snakke om det til søndag da?så finner vi en dag alle har anledning og tid;)
Tusen takk for superkoselig kommentar på bloggen min..satt jeg stor pris på;)
ha en herlig ettermiddag..jeg skal snart stå opp av sengen og ta turen ut for og hente mann og barn..
STOR KLEM

ps : digger snøen på siden din..trudde først det var svimmelheten min som gjorde jeg så prikker..LER..

Fågel Blå said...

Hej min vän!!!
Åhhh så underbara vackra bilder jag njuter!!!!!
Ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

Landcharm said...

Ja, i dag har det vært vakkert. Har desverre ikke fått sanset det ordentlig, for det går i hundre i dag også. Herlig å se noen fine bilder av stemningen.

Lisas torp said...

Åh, så fina bilder du fick! Det är verkligen vackert med all frost och det lyser ju upp dessutom!
Lisa

Yvonne - Frl. Klein said...

Dear Aina,
I love this photos! It looks gorgeous, if located outside of the frost. For us, it's currently a bit too warm for frost, but soon it is also with us so far!
Have a wonderful day,
Yvonne

Mys och hemtrevnad said...

ja vilken bra start på dagen, så vackert! kramis semlan

Margarida said...

Hello! I always have to use Google Translate to understand what you mean (I am from Portugal!) but I always love to visit you! It's a real pleasure to to see your wonderful photos and work. It's been cold here too, but not so white yet. Thanks for sharing!

manon 21 said...

Déjà tout ce givre chez toi...


Bonne soirée

Manon

Norrfrids Eija said...

Aina, du har en otrolig förmåga att fånga stämningar med din kamera, ur enkla installationer och miljöer blir det de mest fantastiska bilderna! Det enkla är det vackra!
Ha en mysig kväll i stugvärmen,
Eija

Rachel Noelle Pallas said...

~*~* BEAUTIFUL ~*~*~*

les fifoles said...

Beautiful! The first picture is a dream!

A bientôt. Anne

Alberte said...

Naturens kunstverk.
Virkelig vakkert.

- ♥ -

It's me said...

Beautiful frosted pictures......Brrrrrr....and cold........stay in your home nice cup of tea and enjoy........love Ria....

Country Livin' said...

HI Aina,
thank you for your lovely note on my blog. love your photos and the snowfall effect......very clever indeed. the weather here is still quite good but we have had a few frosty mornings. your pictures have inspired me to get up early to capture the essence of frost. your pictures are simply beautiful.
Trish xo

Marie said...

Otroligt vackra och stämningsfulla bilder, du är en fantastisk fotograf Aina!

Kramar Marie

Vintage House said...

Hej hej gulliga du,
Det var ett tag sedan, här hemma har det varit för mycket sista tiden.
Dock bara roliga saker, men har dock hamnat efter i de vardagliga sysslorna.
Förlåt att jag inte skrev tillbaka ang ljusstaken men jag glömde det helt:(
Idag har jag varit iväg och hittat en massa gammalt fint linne från militären..

Underbart vackra bilder!
Ha en skön kväll
kram
sandra

Tulip said...

Ja, tenk at frosten kan være så vakker!
Mange flotte bilder her:)

Lenge siden jeg har vært innom hos deg nå, så har kost meg med mange innlegg her inne!!;) '
Takk for det!

Unknown said...

Just discovered your so dreamy blog...
I could almost hear the snow falling..this tender sound of miracle..lovely pictures..
Just signed as a follower..
It would give me great pleasure to have you in my bloghouse for some winter tea!
http://barefootcloud.blogspot.com
M.

Le mas de Bohême said...

WAOUHH c'est trop romantique, délicieux....

Gianly said...

I'm waiting for a cup of coffee in my Italian blog! Many kisses
Gianly
http://giatosalò.blogspot.com

Crinoline said...

Takk for hyggelig hilsen,Aina.Nydelige bilder. I morgen kommer det litt snø her.Jeg fant en oppskrift på nettet på honningkake, men måtte ta i litt ekstra med mel til hjertene.Så på en oppskrift i julenummer av JDL,men der var det en ingrediens jeg ikke vet hva er, nemlig potaske. Håper alt er bra md deg.Klem

Anonymous said...

Woohoooo, SNOW! this is something we see here in SE Texas only very very seldom and if snow really is falling, so it wouldn't stay and melt away within a very short amount of time. The last time I have seen lots of snow and I couldn't even stumble through was 5 years ago in Germany, when I went to visit the love of my life, who is my husband now.
He always says, he can miss the snow and the cold and loves the warmth even in the winter here in Texas. But I am longing to see real snow again and to feel the cold.
Btw, nice little effect on your site, having this slightly snow fall. I love it!
Best Regards from Texas
Paula Jo

... said...

beautiful snowy pictures!! :)

Rose Garden Malevik said...

U
N
D
E
R
B
A
R
A

B
I
L
D
E
R

Missa inte
SATURDAY SHOW OFF
Välkommen att vara med
Håkan

Ingmarie We said...

Fantastiskt fina foton Aina! Så mysiga och stämningsfulla.

vosgesparis said...

such beautiful pictures of the season that seems to be full on already in your place... I love the snowflakes you added to your page.. they come so gentle falling down on the frosty pictures ;)
a greet from Holland
desiree

Gry said...

Tenk at frost kan være så vakker!
Klem : )

Anonymous said...

Gorgeous...frost is one of absolute favorite things about winter!

Cheers!
Hope Ava

LIVS LYST said...

Nydelig, Aina!
Og så ser jeg det snør lett her på bloggen din nå. Så koselig!

Ha en fin kveld!
Liv

Madame Morell said...

Fina bilder!
Jessika

Laila said...

länge sedan jag var här inne hos dig nu vännen.
Hoppas att allt är bra med dig.
Jag har en ny blogg och har alltså flyttat. Du får så väldigt gärna komma dit och hälsa på. Kram Lallis

Grip dagen said...

Visst er det flott når hagen har kledd seg i vinterdrakt.
Jeg jobber fra tidlig til sent nå om dagen. Jeg får ikke vært ute i dagslys, det kjennes helt feil.

Så idag labbet jeg til fjells, satte meg på berget og så sola stå opp. Det var 7 minus og alt var rimet og hvitt. For en fantastisk start på dagen.
Da var det heller ikke problem å stå inne hele dagen på jobb. Jeg bare tenkte på den deilige morgensola, kulden i kinnene og smilte for meg selv!
Livet er herlig!

Lys og varme til deg fra meg i vinterkulden.
Klem Marit

very merry vintage style said...

Such beautiful pictures--the frost is so lovely!