jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


Soverom - bedroom ..


Hei, håper dere hadde en fin Onsdag !

Da var jeg tilbake igjen etter en lang pause. Tiden bare flyr den, og før jeg vet ordet av det har Onsdag blitt til helg, og helgen har blitt til Onsdag igjen. Ønsker at jeg kunne holde det jeg lovet, men jeg skal prøve nå og blogge litt oftere...Det får vel bli litt mer bilder og mindre tekst da...

Vi har jo alle våre drømmer, noen mer fylte enn andre. Jeg drømmer alltid litt større enn mannen min, og i tillegg kan jeg godt vente noen måneder/år på det jeg vil ha. Jeg er ikke så flink til å inngå kompromiss heller. Derfor tar det den tiden det tar. Det går fortsatt litt langsomt med soverommet, men jeg har iallefall i mellomtiden begynt å kle sengen med det jeg ønsker. Det er så deilig med lyse farger, og myke naturlige materialer er absolutt det jeg elsker aller mest. Jeg har sydd noen nye puter av et gammelt stort Fransk laken. Det er grovt vevd, men er samtidig mykt og godt. Så det ble noen fine putetrekk av det. På senga har jeg også ett vanlig hvitt quiltet pledd, synes det hadde vært fint å legge noe på det. Lag på lag er fint, så jeg har lagt ett gammelt madrasstrekk av grovt lin på det. Det kjøpte jeg av Sandra i My Vintage Garage. Jeg vil også skifte ut sengerammen om en stund, hadde vært så moro å prøve noe mer "edgy". Skal vise mer bilder av hva jeg mener en annen dag...




.. Deilig myke puter av gammelt Fransk Lin ..



.. Pledd av gammelt madrasstrekk. Knapper av metall ..



.. Mine favoritter, naturlige farger og materialer ..

Foto : Aina

Nå skal jeg straks krølle meg opp i sofaen og se litt film på den nye tv`en til mannen min. Han har nettopp kjøpt en ny LED flatskjerm, 40".

Ja det var hans drøm :) Ha det hyggelig i kveld dere også da..

34 comments:

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Dette var nydelige bilder, er så glad i gamle tekstiler. Har selv fått tak i et flott gammelt laken av lin. Bruker det mest som duk.
Ha en flott torsdag:))

(eddas) said...

bare så nydelig...og det pleddet under..hvordan i herrens navn er det mulig og strikke et slikt...det skulle jeg likt og gjort...går sikker fort og...det passer jo meg:)
kos deg i sofaen med stooor tv og film..
klemklem

Lilla Blanka said...

Hej goa Aina!

Såå vilsamt och underbart..! ♥

Kram
Mia

Home and Lifestyle said...

Mooie foto's Aina...naturelle kleuren zijn bij mij ook favoriet!

Veel plezier met de film...en je man met de nieuwe televisie :-)

Lieve groet, Ingrid

Mitt hvite hus said...

ÅÅå så fint... her vil dere nok få en god natt søvn..

dette kan du =)
kos deg med filmen =)
klemmer

martinealison said...

Je suis comme vous j'adore le naturel... l'été dernier j'ai eu la chance de trouver en chinant de vieilles blouses de travail, couleur écrue. Certaines en lin d'autres en chanvre. Elles sont sublimes... Il faudrait que je vous en envoie des photos, si vous le désirez.
Bisous

Vintage House said...

Hej igen vännen
åh så fint det blev med madrassöverdraget är så glad att du blev nöjd när du köpte det
själv älskar jag mina
ha det
kram
sandra

Millygarden said...

Som alltid Aina bjuder du på så fina bilder.... tänk jag som såg att Sandra sålde sånna fina militärlakan men tyvärr för sent.
Kram Marina

Monica, Blogg Betongkrukan said...

Hej Aina,
så underbara bilder i ljuvliga färger! Naturliga material och färger tilltalar mig mycket.

Hälsningar monica

All Seasons said...

Hello Aina,

I enjoy your photo's from your naturel colours. I love it..
Have a nice evening, and hope that you like the movie.

Hugs for you,
Patricia

Rummet för välbefinnande said...

Aina - SÅÅÅÅÅ VACKERT!!!!
Känner mig alldeles lugn i själen när jag ser bilderna. Tänk, jag har allt önskat mig sådana madrassöverdrag jag också. Sandra har så mycket fint, men ibland får man helt enkelt stilla sig lite.
Själv håller jag på att rensa en hel del efter flytten och det känns så skönt för varje kartong som försvinner.
Längtar så oerhört mycket efter att skapa igen. Ett tag var det nästan som om själen slocknade kände jag. Men, nu börjar ateljén ta form och snart, snart så kan jag äntligen skapa igen och jag känner hur själen börjar vakna till liv, hur inspirationen börjar spira...... Härligt!
Hoppas du har det bra och att du fick en skön ledighet under julen. Det behövde du min vän efter alla vackra skapelser du suttit med.
Ha det riktigt bra!
Kram Mia

Emmas Verden said...

nydelige tekstiler Aina..og lekre lyse bilder :)
tida går så altfor fort..rekker ikke alt jeg har så lyst til å gjøre ;)
ønsker deg ei fortsatt fin uke..
klem Anne♥

Jacqueline @ HOME said...

Dear Aina,
You are doing it the right way.....taking it slowly and making sure that you get it just right.....and you have. It is all looking so beautiful. I love those natural colours and beautiful fabrics. I want to see all of your bedroon now !! XXXX

Stina said...

Så fint och vackert som alltid. Stor kram till dig gumman. Stina

Fågel Blå said...

Åhh så fint och rofyllt!
Det enkla är oftast det vackraste!
Kathrine

Ness Lockyer said...

Aina, you are the master of calm! This room is going to be an oasis. Cant wait to see it all done.
ness xx

Sea Angels said...

Hello Aina ooh your bed looks so comfy and I just love the vintage hemp and linen the colours are so subtle and different and even the weaves are shot through with textures and the odd lovely darn...fabulous.
That telly sounds good to what a treat we don't have a television so when I go to a friends house and she has one I am quite riveted to it ha ha.
I never received my card...but may yet ...our post has been totally terrible and many things have been terribly delayed, but the kindness and thought was there dear friend and that means more than anything xxxx
Love and hugs Lynn xxxx

Een sneller kloppend hart said...

Beautiful natural fabrics and I love the wrapping around the lavender!

Hugs, Veronique

Chrissy...The Apothecary Shop said...

Now thats how I like to start my day...with a beautiful new post from you!!! So pretty,you can almost feel the texture in your photos!! x0

Anonymous said...

Such beautiful linens.

Landcharm said...

Dette er bare vakkert. Du er virkelig flink med tekstiler og fine detaljer.

Michaela Eriksson said...

Hej Aina!

Så jordnära,
varmt och drömlikt.
Bomull för mitt öga...
tack för härlig inspiration.


Kram/
Smulan

Candylei said...

A friendly hello from far away, but everything you love (decorating)is close to our heart too!
Your photographs are wonderful.

manon 21 said...

J'aime beaucoup le mélange de ces matières française que nous aimons toutes les deux.

Amitiés

Manon

Hege said...

Helt nydelig Aina!
Riktig god helg,
klem Hege.

flowers on my table said...

so very calm and lovely.

Annveig - Det lille Rom said...

ser så deilig ut at man får lyst til å legge seg å sove her og nå..og det tror jeg jammen jeg skal..sender deg en hilsen sånn sent på kveldinga før jeg laller..
ha en god helg vennen!
klemmer Annveig

Country Livin' said...

Hi Aina,
very natural and beautiful!
Trish xo

Sofia på Me and my home said...

mmmmmmmmm fina färger!
blev sömnig helt plötsligt.. ;) önskar mitt sovrum såg ut sådär...
Kram Sofia

designchic said...

Beautiful images...I'm your newest follower!! Just love your blog.

Sofia på Me and my home said...

GOA du!!
Varm kram och ha en mysig lördagkväll!

HeiaNorge said...

Lovely <3

Klem Viva

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk said...

Hei kjære Aina :)

Alt du lager er så nydelig :) Elsker slike gamle laken og tekstiler.. Synd det er så vanskelig å finne sånt. Så blir heller til at eg lager ting som kanskje ser gammelt ut.. hehe :)

Tusen takk for så varme og gode ord inne på bloggen min. Du er eit flott og varmt menneske, Aina :) Setter pris på deg!

Ja, no er eg komt over halvveis i svangerskapet, og eg kan nesten ikkje vente til det blir mai, så vi får helst på den lille skatten vår :) Håper tida går fort :)

Her hos oss regner no vinteren vekk, og eg håper våren kjem sakte men sikkert no, med alle herlige vårteikn :) Nyter denne tida :)

Håper du har hatt ei fin jul og ein god start på det nye året :) Godt nyttår, litt på etterskudd. Formen min er fortsatt dårlig, så får ikkje vert så aktiv her inne som eg skulle ønska. Håper det kjem seg :)

Godklem til gode du, Aina :)

Le mas de Bohême said...

L♥VE....I L♥VE...
Betty