jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


I FELL IN LOVE


Foto: Aina

Tiden har kommet da jeg har begynt å dekorere til Jul. Planen var å holde det lyst i år. Men det kan bli fort litt for lyst med bare hvitt og sølv. En kontrast må til. Zink og rødt er så utrolig lekkert til disse fargene. Så det er det jeg går for i år. Jeg holder det enkelt og personlig. Jeg er enda ikke helt ferdig med min Julekrans, men det begynner å nærme seg. Så blir det baking, litt mer dekorering og innkjøp av potte til treet. I går fikk vi bestillt Elgebiff. God Norsk Jul skal det bli her i treskolandet!


Foto: Aina

Går det ann å bli forelsket i et lite lys? Vel, det tror jeg at jeg har blitt. Formet som en liten Eskimo-jente var det vel noe av det skjønneste jeg har sett. Lekkert var hun innpakket, i en sky av tyll og silke. Noe så vakkert! Jeg "Adopterte" to små. Klart de ikke må stå helt alene.
Is it possible to fall in love with a candle? Well, I think I just did that. Shaped like a little Eskimo girl, she was one of the most beautiful candle I had ever seen! Lovely wrappet in a sky of silk and tulle. Gorgeous! I "adopted" two of them. Of course they couldn`t stand all alone.

The time has come for making my house ready for Christmas. Earlier I made a plan to keep it all White and Silver. But I missed a bit of colours. Zinc and red fits beautiful with White and Silver, so that`s how it will be. I keep it simple with a personal twist. I am not done yet with my wreath, but I am slowly getting there. Then I will make some Typical Norwegian Christmas cookies and buy a pot for our Christmas tree. Yesterday we ordered a couple of kilo moose steak. A Scandinavian Christmas it will be!

35 comments:

Hilsen Bodil F.T. said...

Du kan vel ikke sette fyr på noe så vakkert som de to eskimolysene?

Elisabet said...

Så söta, såna har jag aldrig sett
ha det nu bra med dina julförberedelser, åker du inte hem till Norge?
Kram Tilde

min sin lille tue said...

Hei på deg:)
Jepp, nå lukter det såpe og rent her, men enda er det visst litt igjen.
Og du, jeg skjønner godt at du ble forelsket i de lysene. Nusselige rett og slett. Har du hjerte til å tenne på dem mon tro?
Her skal jeg vente litt med å pynte, men i morgen skal jeg handle meg noen juleblomster. Det gleder jeg meg til.
Ha en fin kveld.

Anonymous said...

Vilka fina ljus såg likadana eller något liknande på en butik här i stan :)

Eva Agnes said...

Nej nu!!! Det var de sötaste små jag har sett. Är de möjligen släkt med mina småänglar??
Din juldekoration är för övrigt utsökt: röda äpplen, vita eskimåer, zinklykta och snöigt teljusglas...
Vackert som katten.
Och de små flickorna blirjag också störtförälskad i.
Kramar Eva Agnes
Ps Jag mår lite bättre dag för dag.
Tack för att du frågar och bryr dig .
En anna sak som oroar mig är Tonje med bloggen Landlig Idyll. Vet du något? Hon har ju varit sjuk länge.
Ds

Poppins said...

Oj, vilka söta små eskimåflickor. Helt bedårande med sina vita kläder!
Och visst är det vackert med zink och rött till vitt. Lantligt men ändå ganska raffinerat!
Ha det bra i julruschen och njut av ditt vackra hem.
kramar!

HildeS/Frøken Fryd said...

Neimen, så søte dei var da.
Ja det er fint å pynte med sink og rødt til det kvite. Fint med kontrastar.
Du må ha ei fin førjulstid og kose deg masse.
Eg var ferdig med siste eksamen i dag, herleg:o)

Melissa @ The Inspired Room said...

oh, how cute is that little lantern? I do love it!

xo

Hulda said...

Så fint det var på hylla di! Enig med deg i at sink, hvitt og rødt er veldig fint sammen. Har mye av det nå jeg også. Likte veldig godt de lysjentene dine. De må du ta godt vare på. Jeg har en lysengel, som jeg fikk da jeg var lita, har tatt godt vare på den. :)

Windlost said...

Your little candles are adorable! I can't wait to see photos of your Christmas decor!

Anonymous said...

Det er kjempelekkert med sink, hvitt og rødt. Det enkle er ofte det beste ;-) Det eskimoene vil jeg og adoptere, de var helt skjønne!!

Ginny Gibson said...

oh I do agree, the candles are sooooo sweet:)

What is moose steak like? We have ordered a selection of meats this year.

I love to hear how others celebrate Christmas. Will be back to see what you create.

best wishes Ginny

Verkstedet said...

kjære deg.
tusen takk for hilsener- ja, alt er bra, men jeg er litt stresset. har for dårlig tid!!!! enormt å gjøre på jobben, og jenten skla ha bursdagsbesøker, jeg har satt i gang altfor mange hobbyprosjekter som jeg stresser som en gal med for å rekke sendefriten....pju!!!! hvorfor begynner jeg ikke før??? skal ihverfall ta bilder og vise etrerhvert, men ikke før jul for da kan noen som får gaven se det....skal jobbe på spreng til helgen, da tror jeat jeg kan kose meg litt mer med det resterende. skal ha lavo fest i skogen - 5 års dag på søndag, en del å forberede der også.
nydelig pyntet, og de lysene var til å elske!!! helt enig!!!
ha det fint i adventstiden:)
skal snart ha et nytt innlegg...koser meg m bloggverden igjen, men akkurat nå er det bare å rusje, nå er det sengen, så ikke mange timene til jobb igjen...
god klem til deg.

lilinath said...

Bonjour Aina !
Noël se prépare dans chaque coin du Monde...
Tes bougies sont très jolies
A Bientôt
Nathalie

elin1976 said...

Det er blir bae barbarisk hvis du setter fyr på disse Aina, så det våger du ikke å gjøre. Tror ikke jeg vil vite om det iallefall. Så hvis du skal fyre opp pg lage juelstemning så pliiiiiiis la disse små få leve!;O)
De er aldeles nydelige.
Hadde mamma lest hva jeg skrev nå hadde hun ledd godt. Jeg blir nemlig utrolig irritert på henne som kjøper på lys men brenne dem.....neeeeeei. De er jo så fine. (å så har hun hundre av akkrurat det samme)
Håper du får en flott torsdag og en koselig førjulstid. Her koser vi oss med diverse forbredelser og pakking av gaver.
Masse klemmer fra Elin:O)

Stina said...

Du är så gullig och go du. Du är en blomma du med. Puss

Kreoline said...

Så kjempekoselige figurlys, nei disse på du ikke sette fyr på, tenker ikke at du gjør det heller. Det blir nok pynt noen år fremover det. Koselig med to, så den ene ikke føler seg så alene.
Hvordan går det med deg, har du det bra? Tenker du koser deg, vasker og pynter. Har enda ikke fått pakken, tenker det er posten sin feil det. Håper du er ferdig med alle gavene du skulle sy og lage, kjekt om de kommer frem til jul. Ha en kjempefin dag Aina, kos deg med det du holder på med, en stor klem fra Mona.

Tina said...

Helt underbart söta...

Nonnie said...

They're very cute. I'm sure you will never be able to bring yourself to light them. I like the sound of the zinc and red with the silver and white. My room is all red and white. I like to keep it simple. Moose steak sounds very interesting!

Silkeline said...

hei kjære Aina!

Takk for hyggelig hilsen, det er så koselig når du titter innom:)
operasjonen til paps gikk greit, men han er fryktelig medtatt ennå, så han orker ikke besøk.... Han kvikner forhåpentligvis til i løpet av noen dager.

Nydelig pynt du har på hyllen din! De små, hvite damene var nydelige, og sink er bare såååå fint til
hvitt:)Jeg har vært å handlet julegaver i dag, så nå er øra fulle av allverdens julemusikk og hodet banker og dunker....men heldigvis fikk jeg unna det meste. Målet er å ikke bevege meg utenfor huset den siste uka. Da skal jeg bare bake, pynte og kose meg:) Tenker du har det travelt også, med sying og studier, og sikkert masse juleforberedelser i tillegg! Håper du greier å trekke pusten og nyte litt innimellom.
Ha en superfin kveld og fortsatt en fin uke. (Det som er igjen av den.... tiden står ikke akkurat stille om dagen....)

Designe said...

Förstår att du förälskade dig i ljusen! De är helt underbara! Fina bilder oxå! Ha en trevlig helg! Kram :)

Dorthe ♥ said...

Åååhhh så bedårande!!! Vill oxå ha! Jag har aldrig sett något liknande.

Klem fra Dorthe

Mita`s hjørne said...

Så søte jenteeskimo lys du har... ble jo helt satt ut her jeg...
Her er det pynting også - men mye mindre i år, trenger jo ikke friste barnebarna for mye da... eller mødrene...
Ble julerøde gardiner her i år, hadde avstemning 2 mot 1, bikja ville ikke stemme så da tapte jeg, ville henge opp de hvite jeg da... men men - jul blir det nok uansett...

Ha en koselig kveld...

BO said...

Skjønne små eskimolys. Nesten for yndige til å brenna opp. :-)
Ha ein fin dag/kveld!

Ingrid said...

Hei Aina! Klart det går an å bli forelsket i de to søtingene der! Jeg har også akkurat forelsket meg - i noen små lucia figurer som jeg har fått i kalenderen fra venninna mi. Jeg skal legge dem ut på bloggen i kveld, så får du se dem.
Håper du koser deg i adventstida - det gjør jeg!
Takk for at du deler så mye fint med oss! Klem

ESMERALDAS HJERTE said...

Heeelt enig med deg!!! De jentene var nyyydelige; det var noe skjørt og udefinert magisk over dem, ser ut som de erkledd i iskrystaller som ikke smelter.......

Nette said...

Guuuri, så nydelige eskimolys!

Anonymous said...

Å jada, det kan man godt bli stormforelsket i. Jeg har hatt en del sånne småting jeg også som jeg ikke har hatt hjerte til å bruke/brenne opp. La meg se... jo, rørepinner til drinker i glass med små pastellfargede bier på! Tør ikke bruke, ligger bare nedpakket :/
Har hatt masse søte telys i juleformer, som juletre i både grønt og rødt (dette var på begynnelsen av 90tallet og det var ikke så vanlig da). og ikke minst i fjor fikk vi noen søte små telys av sjefen som er små jenter som er kledd til jul, nydelig! :)

Anita said...

Oh, they are soooo cuuuuute!!!! Why did they make candles out of them, I would NEVER EVER light them up!

Your Christmas should be white with a little bid of red? oooooohhhh it sounds like my heart (has has been put in the mail today)... ;-)))

I would love to watch you when you open the big letter! ;-)))

Groetjes, Anita

Ellie said...

Stemningsfullt og vakkert, som vanlig hos deg, Aina! De lysa må da være noe av det søteste jeg har sett. Skjønner godt at du måtte adoptere et par stykker!

Hem och Lycka said...

Men jöss vilka söta ljus, aldrig sett nåt liknande! Otroligt fint du pyntat, håller med dig - vacker kontrast med zink och rött! kram vännen

Trude said...

Heisann der,så nydelige lys. Og ja,det går absolutt ann å forelske seg i små detaljer.Her har mor landet og skal nå nyte julen og mye fri.Her blir det noen dager fremover med å gjøre ferdig noen bestillinger,så skal jeg begynne å bake litt.Fin tid dette. Vi skrives mere snart. Klem

organic-lizzi said...

Nydelig kombinasjon!..og ja,det går virkelig an å forelske seg i de skjønne eskimojentene..Tror alle som ser de blir det jeg..
Kos helg til deg..
klem Randi

Anonymous said...

coucou Aina, your christmas is beautiful!!!! j'aime beaucoup...and good year 2008 for you..

Anonymous said...

Sådana små eskimoflickor fick jag av min son i julklapp! 6 stycken i ett fint paket... jag blev jätteglad... de är så himla söta!