jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


Inspirerende hjem ~ Inspiring home!


God Morgen alle Gode!

Hva synes dere om mitt nye banner? Litt freshere ikke sant? Jeg forsøkte og forandre litt i bloggen, skiftet ut bakgrunnsfargen, men endte allikevel med hvitt og satte istedet sammen noen nye bilder jeg tok tidligere her hjemme. Så får det bli sånn en liten stund fremover..

Det er ikke mye å dele av mitt Interiør for tiden, derav lite bilder og arrangement. Jeg venter fortsatt på min etterlengtede sofa, og håper den kommer neste uke. I mellomtiden har jeg tatt ned alt fra veggene, det er mye rot, og i tillegg prøver jeg å velge ut en ny farge til Soverommet. Det er nesten som om den nye sofaen fortjener litt ekstra, både her og der. Så jeg prøver nå også og forandre litt her hjemme og komme nærmere den stilmiksen jeg vil ha. Med eller uten nye maleri, skap eller lamper... Det får bli en miks av det jeg allerede har og så får vi se om jeg ikke er heldig denne høsten med å finne de detaljene jeg leter etter!

I går natt satt jeg og tittet gjennom Sköna Hems reportasje galleri. Oj oj så mye fint!! Jeg fant dette Inspirerende hjemmet. Jeg har beundret det før, men det er virkelig verdt en reprise.
En villa i Ramlösa.

"Tonsatt som en symfoni – bondskt slitet i basen, en lantlivsljuv diskant och ett antikt porträttgalleri i solostämman"...

Dette leser jeg. Ja dere får bedømme selv...




En herlig miks av nytt og gammelt. Rutete malt gulv, åpne hyller, gammelt rustent jernbord funnet på en antikkmesse i Danmark...



Ok, så mørkt som dette ville nok ikke fungert her hjemme hos meg, men allikevel fungerer det perfekt i dette hjemmet. Litt bondskt med detaljer av fine portretter..



Jeg elsker dette skapet!!! Underskap med dører, overskap med hønsenett. Bare helt perfekt..

`
Dette arrangementet tar nesten pusten fra meg. Det er sååå vakkert!! Stort speil kjøpt på antikkmessen i Paris, fransk portrett og en herlig samling av jernskuffer, kanner og lysestaker..Tenk å få til noe like flott selv...



En favoritt stol, formene er nydelige..

Foto: Per Gunnarsson - Sköna Hem

Og det enkle romantiske..Legg merke til det vakre gulvet!

Håper dette hjemmet også kunne sette fart på ideene hos dere selv.
Og så ønsker jeg dere en riktig Herlig Dag !!
Her ser det ut til å bli en fantastisk fin soldag, deilig!
Klem Aina

40 comments:

Weißer Vintagezauber said...

DEAR AINA,
nice nice pictures!!!!!!
A lovely and a wonderful day wish you
Elke.

H elle K said...

Hei vennen, lekre bilder. Ja, der kunne jeg levd. Ha en fin dag. Klem Kristin

Hilsen fra landet said...

Herlig! Jeg er spent på din litt nye stil... håper du oppdaterer! Ha en fiiin dag!

Hanna said...

Beautiful and inspiring!

Hope you have lovely day.

☆Therese said...
This comment has been removed by the author.
Tulipa said...

Godmorgon Aina!

Dessa bilder är FANTASTISKA!! Jag har beundrat dem tidigare i Sköna Hem..Undrar om det är de som har företaget Olsson & jensen? Tror det...
Jag handlar av dem till butiken och hon (Eva) har en sån känsla för smak och stil. Alltid mycket läckert vintage i montrarna och även som vi återförsäljare kan få köpa in av! Bla har hon en väninna som söker av lite auktioenr och andra ställen runtom i Europa. Så mycket smakfullt kommer i deras väg...

Din banner...den var fiin!! Väldigt väldigt fin!
Önskar dig en solig skön dag!
Kram Mariette

LIVS LYST said...

Ditt nye banner var kjempe fint!!

Hilsen Liv ;O) som også ønsker deg en fin dag!

Therese fra huset med de rare i said...

Nydelige bilder!! Og det nyte bamneret var kjempeflott!! Som alt annet i bloggen din!!!

☆Therese said...

Hei Aina,
for et herlig hjem. Får lyst til å "springe" hjem å begynne å male, bytte ut ting, ordne og fikse.
(sitter på jobben og smugtitter i blogglandia - hysj)

Skulle gjerne hatt pusset opp stua vår, det trengs - den er kun blitt malt etter at vi flyttet inn for 11 år siden. Men sambo`ns og min prioriterings liste over hva som skal gjøres hjemme er ikke like og her er det nok han som vinner... :(
Luftet spørsmålen om stua her for leden og da fikk jeg en liten "liste" over andre småprosjekt som måtte gjøres først.
Så det er bare å hive seg over dem, slik at vi kan komme igang med stua snart :O)

Tenkte faktisk på den nye sofaen din sist jeg tittet inn hos deg, lurte på når vi skulle få en liten sneek peek ;0) Men nå skjønner jeg jo at du fortsatt går å venter på den.
Kjedelig at en må vente så lenge når en først har bestemt seg for noe.
Dette ble en laang kommentar (og det er forresten jeg som slettet den over her - mange skrivefeil, det gikk litt fort.)
Nå må jeg jobbe litt, ha en super duper dag!!
Klem

☆Therese said...

Glemte en ting; Liker det nye banneret ditt - herlig!

n o r d i n g å r d e n said...

Oj, det var verklige mycket vackra bilder ocj rum fr Sköna Hem! Ja, man tappar andan titt som tätt i denna världen: ) snygg banner och foton!!! Och tack för din snälla hälsning! Mari.

Tino said...

Flott nytt banner du har fått. Og et virkelig lekkert hjem du viser bilder fra. Imponert over hvor fint de har mixet forskjellige stiler og farger. Jeg maler mye om til hvitt, men er også glad i brunt. Litt forvirret i forhold til hvilen stil jeg skal velge. Men tror det riktige for meg blir å blande, kunsten blir å få det til å passe naturlig sammen.
Takk for inspirerende bilder.
Ha en super dag!
Klem Tino :)

Emmas Verden said...

hei Aina ;)
ja det var lekre bilder...
jeg liker godt når det blir blandet inn litt naturfarge inn i det hvite...og å blande gammelt og nytt er også noe jeg alltid har likt ;) det blir liksom litt mere sjel..ikke Bohus katalog ;)

du lurer på hvor jeg har funnet allle de vakre skattene mine ja ;) jo..noe fant jeg på loppis i Sverige men dukkesengen og skoleplansjene fant jeg på Vestkanttorget i Oslo..
hver lørdag så er det mange boder og folk som selger gamle ting der..og da kan du være heldig (som meg..) å finne noen kupp ;) jeg har også funnet en vakker gammel porselensskjærefjøl der i sommer..

gleder meg til å se den nye sofa`n din..den er sikkert lekker ;)
ha en strålende fin uke..her er det storm og riktig høstvær...
klem Anne***

Unknown said...

For et fantastisk nydelig hjem! Jeg digga den spisestua. Helt utrolig kult med de digre bordbena og de ulike stolene. :)

Kjempefin den nye headeren din! Og så gleder jeg meg til å se din nye sofa. Ha en god dag! :)

Grip dagen said...

Jeg må nesten ikke ta inn mer inspirasjon i hodet mitt nå. Er redd det skal eksplodere!
Bildene du viser er helt topp!

Jeg er igang med søknadspapirer for et tilbygg på hytta. Vi ønsker å lage en glassveranda. Har mange av vinduene og møblene klar. Men du verden så tregt byråkratiet er...
Jeg har også noen møbler i vente. Et stort, hvitt skap som farmor og farfar fikk til bryllupet! Det er tette dører og skuffer nede og åpent/glassdører oppe!
-N y d e l i g!
Må bare ordne 23 mil frakt først. Skapet passer definitivt ikke inn i min VW Touran...

Jeg blir helt gira av slike flotte interiørbilder. Særlig når det er noe som treffer så nært det en ønsker selv.
Tusen takk for titten!

Eh... Vet jeg skriver vel lange kommentarer. Men må bare si èn ting til...
Vi så på filmen Bakkebygrenda for en stund tilbake. Der hadde de samme spisestuemøblene som min farmor har! Da ble jeg jo enda mer gira for å få dem hjem hit! -For Lindgrens historier står høyt i kurs her! Så også møblene der...!

Ja, nå skal jeg slutte av.
Ha det godt.
Marit

Les Cotrions said...

Hi Aina! I like the new look of your blog!!! It's great! This home is a beauty! It's so inspiring and each detail is so...perfect! I'd like to live there!!!
A nice day for you!
Vale

FEDERICA said...

Oh I would really like to live in this home, is perfect!
Wishing you a great day!

Hem och Lycka said...

Vilka underbara inspirationsbilder och din nya banner är jättefin!

kram Mia

Viola said...

HALLÅ DÄR, DET VAR NÄSTAN MAN TAPPADE ANDAN...VILKET UNDERBART HEM, SÅ VACKERT IHOPSATT...HÄR FICK JAG MÅNGA IDÉER, HÅLLER JU PÅ FÖR FULLT OCH PLANERAR FLYTTEN TILL DEN GAMLA GÅRDEN, HOPPAS ALLT ÄR BRA MED DIG OCH SÅ HAR DU HÖSTSTÄDAT PÅ BLOGGEN, DET BLEV VERKLIGEN FINT MED DIN NYA BANNER, HA EN FIN DAG, KLEM

et kjært hjem said...

Kjempefin banner, lekre bilder! Så fine inspirasjonsbilder, likte spesielt godt det nederste! Ha en fin dag :)

Millygarden said...

Hej Aina,

Hoppas du haft det bra i sommar!Vackra och inspirerande bilder du bjuder på....så snyggt!

kram Marina

Mitt hvite hus said...

Banneren din var kjempefin... har også tenkt å gjør litt forandringer inne hos meg.. Li9tt mer høstlig...
Herlige inspirasjonsbilder du viser Aina... Koser meg her inne hos deg...*Klem Kerstin

Jannicke said...

Veldig fin banner!! Den var helt deg ;o)

Deilige inspirasjonsbilder..

Klem til deg. J.

Lilla Blanka said...

Hej goa Aina!

Underbara inspirationsbilder..! Jag fastnade också för skåpet...oooh vad det var fint, precis i min smak!!!

Letar efter skåp just nu så jag sparade denna bilden för att visa Niclas om han råkar komma förbi någonstans där man kan få köpa ett sånt skåp :)
Han brukar hålla utkik för mig, hihi. Jag sitter ju bara på ett kontor och jobbar med IT..men han är runt och far lite överallt, så jag brukar säga till honom att hålla ögonen öppna :)

Hoppas allt är bra med dig och att ni har lika underbart sommarväder som vi har! Idag har vi haft 22 grader och sol...mmmm härligt :)

Kram
Mia

Landcharm said...

Jeg likte banneren med en gang jeg fikk se den. Den er nydlig, delikat, og står i stil til innholdet ellers. Veldig bra!

lottens vita och gröna said...

herreguuuuuuuu vilka bilder, jag bara svimmade av köksbilden...nu satte du griller i huvudet på mig, hihi! njuter njuter!
sitter och sverigematchen, det är sååå spännande så jag måste blogga, hihi!
ha det gott min vän!

varmkram lotten

Marie said...

Bilderna är helt fantastiska, vilket sanslöst vackert hem detta är. Har också sett dem inne på Sköna hems sida och det är ju ett sånt där hem som man kan titta om och om igen på, vilken inspiration!

Gillar din nya banner, superfin!

Hoppas att allt är bra med dig Aina och att ni har lika härligt höstväder som vi har, idag har vi haft rena rama sommarvärmen!!!

Kramar Marie

Crinoline said...

Hei,Aina.Jeg tror nok at du finner de detaljene du leter etter. Banneret du har nå er litt freshere enn det andre,men jeg likte det andre veldig godt også.Det passet så godt til stilen din.Klem fra Crinoline

Crinoline said...

Hei igjen,Aina. Joda,jeg vet at det er dine bilder.Du er en flink fotograf også.Har lest bloggen din lenge før jeg startet selv.Synes også det er fint å variere litt,men jeg synes det er vanskelig å få til banner.Ang.butikken Årstiden i Stockholm,så tror jeg det er en butikk du vil like.Ønsker deg en fin uke.Klem

Thusnelda said...

STILIG BLOGG og her kan vi berre drømme oss bort.

Ha ein fin kveld!

Margrethes hus og hage said...

Banneret ditt er kjempefint.

Å vente på ny sofa er jo en tålmodighetsprøve :)

Vakre bilder!

Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

Crinoline said...

Kjære deg.Tusen takk. Så snilt dette var.Jeg vil veldig gjerne at dere hjelper meg,men vet ikke om jeg rekker å finne bilder før helgen. Bør kanskje også få tatt noen nye også.Klem fra Crinoline

Josefine said...

Herlige og inspirerende bilder!
Her kan en drømme seg bort...

Kjempefin header du har fått deg også:) Ha en fin kveld, klem

Home No.1 said...

Hej!
Mycket vackert helt enkelt!

Kram Annica.

Anonymous said...

So beautiful as always:))))

Blessings,
Carol

Jacqueline @ HOME said...

Beautiful, beautiful pictures. I love every one of these as there is quite a bit of distresed furniture which is my favourite. XXXX

Unknown said...

What a gorgeous home...yes very inspiring! I love that white cabinet with all of the pretty cream and white dishes!

:) T

María Cecilia said...

Hello, very beautiful images all around your blog, and very beautiful page design.
I´ll be back
María Cecilia, from Chile, southamerica

Janean said...

I am always inspired here. Beautiful.

Unknown said...

so lovely interiors!!!