jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


Litt pynt på kjøkkenbordet...



Foto: Aina

Hei alle!!
Ja her var jeg igjen! Det skjer vel aldri at jeg blogger to ganger på en og samme dag. Men det var så lenge siden sist, og det var hyggelig og prates igjen :)

Jeg har prøvd og finne en vakker Julerose med bare knopper, så den holder riktig lenge. De er ikke de letteste og få til, men jeg skal gjøre ett forsøk. Og i dag hadde jeg flaks! De er så vakre i all sin enkelthet, og den passer fint ute i snøen og inne i fine boller. Her står den i min gamle Franske terinne. Jeg skal dytte litt mose rundt den i morgen, det synes jeg passer så fint. (jeg har lagret en hel masse som jeg plukket i skogen tidligere i høst) Går jeg ut nå i mørket , kommer jeg nok til og skli ned bakken og brase inn i veksthuset :) Så det skal jeg ikke gjøre.

Jeg synes det ble litt Jul over det hele, så kanskje snøen som falt i dag gav litt magisk effekt ?? :) Ser dere det bittelille treet, det har jeg satt opp i en av kannene jeg fant på markedet hos Marie.

Ha en riktig fin kveld, vi sees snart!
Varm klem, Aina

30 comments:

Hilsen fra landet said...

Hvor får du mose fra tro? Eller kanskje det ikke er snø hos deg? Her har det vært frost lenge...

Hem och Lycka said...

Nämen å, har du varit i Sverige utan att hälsa på mig.. ;-)

Underbar julros och kanna!

kram

Fågel Blå said...

Vilken underbar kanna du hittade hos marie!
En sån skulle jag också vilja ha!
Kram Kathrine!

Skatan said...

Hej igen! Ja jäsiken - du är verkligen i farten idag ;)

Det är riktigt vackert med julrosen. Jag har själv aldrig provat att köpa någon och vet inte riktigt hur de uppför sig. Jag går på säkra kort... :)

Jag önskar en skön kväll. Och en god natts sömn utan störningar från kreativa infall!

Anna

Magdalena said...

...så fridfullt...vackert!
varmaste kramen
Magdalena/Color Sepia

Sjarmerende GJENBRUK said...

Vakkert, vakkert, vakkert!
Ønsker deg fin juletid!
Klem fra Hanna

Magdalena said...

så vakert...
klemmer¨¨*

Minka said...

Herlig.....

Jannicke said...

Helt nydelig, Aina!!
Alt er så sart, enkelt og vakkert hos deg :o)
Klem J.

~ ♥ LISBETH ♥~ said...

Heisan!
How are you? Skulle så gjerne ha sagt nydelig bilde, men det kommer ikke opp her hos meg,kun et hvitt felt med kryss i hjørnet,hmmm?! Men sikkert fantastisk som alltid hos deg.
Ha en fin kveld, stikker innom senere for å nyte, bare blogger som har hikkebyger igjen kan jeg tenke meg.
God klem

Millas hem said...

Hej min vän!
Ja, var rädd om dig! Vi villju inte att du ligger med brutet ben under julen! =)

Underbar bild...som alltid i och för sig!

Kram Camilla

H elle K said...

Hei og god kveld.
Nydelig, og sart. Ha en fin kveld.
Klem Kristin

Maliva`s verden said...

Vakkert her hos deg Aina..og juleroser er min favoritt blomst ved denne årstiden. Mine blomstrer og trives...men det er nok fordi jeg vanner de godt hele tiden, og ikke skal de ha det for varmt heller...Så lykke til med dine vakre knopper og fortsatt god adventstid til deg fra meg:o)

Ragnhild / Wallas Verden said...

Veldig mye vakkert å titte på hos deg nå. Julerosene er så vakre men så vanskelig å bevare lenge. Her sa min bare poff. Travel tid og omsorgskrevende plante er dårlig kombinasjon;)
Ha en skjønn førjulsuke
Klem:)

Millygarden said...

Hej Aina,

så fint du har det på bordet..åh en julros. Ska köpa mig en jag med har tänkt göra det länge men inte blivit av nu såg jag att man kunde köpa två för 110kr. låter som ett bra pris.

Kram Marina

Ingun said...

Så fint det ble hos deg;-))

Heidi-anitha said...

Hei min venn!

Er det ikke godt når man får en slik god følelse - så man får lyst til å blogge 2 ganger på samme dag...? Fantastiske bilder du leverer:0)

Julerosen min har også kommet innendørs. Den er veldig kompakt og stor - så jeg skal trimme den litt, så kanskje den kan klare seg inne,- den er så sjarmerende, og kan minne litt om hvitveis med sine vakre hvite blomster.. Kanskje den vil at vi skal tenke fremover .. det blir vår- lyst og varmt.. Hmm, kan lett drømme meg bort - men nå aller først vil jeg kose meg med julen som er like rundt hjørnet.

Du må gjerne komme i butikken i morgen. I morgen jobber jeg bare til 15. Jeg har gått og går på jobb selv om formen ikke er som den skal. Susanne trenger meg veldig nå.. Nå kan jeg iallefall "prate" litt med kundene - det kunne jeg ikke i helgen da jeg var stemmeløs....- så det går nok den rette veien. håper det er ok at jeg betaler deg via nettet? Om ikke må du bare si i fra:0)


Koselig å lese om moseturer og det hele - jeg elsker å gå å sanke og plukke inn smått og godt i kurven min ute i naturen jeg også. Det er så vakkert og en slags deilig ektehet og renhet med det man finner der ute - og tar med inn i varmen og julehyggen..

Skal bli såååå kos å se deg Aina - hold deg selv frisk - og stell pent med deg selv og de du er glad i. Kan tenke meg pusen koser seg i sofaen ved din side - mens du ser på hyggelige juleminner fra kjelleren:0)

Da snakkes vi - gleder meg som et barn til å få de vakre arbeidene du har gjort til meg.

Stor varm juleklem..

Les Cotrions said...

Beautiful Christmas arrangement in white Aina!
Goog night!
Vale

yesheimen said...

En vakker julerose, og bildet var magisk fint.
Klem Ann<3

Guttemamma said...

Ren skjær hverdagslykke når Modern Country blogger to innlegge på en dag!!!
Nattaklem

Mitt hvite hus said...

Heisan Aina...
Håper du koser deg og nyter adventstiden..*
Virkelig vakkert og stemningsfullt bilde..

Skjønn terrine...


Varme klemmer Kerstin

Karin Lindström said...

Hej min vän!

Så enkelt och vackert, bilden är ljuvlig! Jag vill också ha en julros, de är för underbara. Jag brukar bara ha svårt att få dem att överleva tyvärr. Jag vattnar kanske för mycket, fast jag brukar faktiskt mer ta död på växterna för jag glömmer att vattna *ler*.

Vad skönt att du har kommit ikapp och fått iväg dina saker. Jag hoppas verkligen du kan dona och njuta lite nu också. Man vill ju njuta lite av den här tiden och inte bara stressa. Jag har precis gjort klart mina beställningar och ska posta iväg dem. Sen har jag bara några julklappar som jag ska sy *ler*. Nog tyckte jag att min planering var väldigt bra, jag skulle få nästan hela denna vecka till att julhandla och fixa. Men så blev min lilla R sjuk i helgen igen och han blir bara sämre och sämre. I natt och idag har han så hög feber som inte ger sig fast han fått alvedon. Jag hoppas det här är toppen och att han blir bättre. Jag får väl ge mig ut och handla i helgen som 8 miljoner andra svenskar. Usch det känns inte direkt lockande.
Nu vaknar han, bäst att skynda!

Ha det så bra och vi hörs igen!

Många kramar

Karin

thea.e said...

Juleorser er SÅ vakre. Nydelig bilde. Ønsker deg en god dag,Aina:O)

FEDERICA said...

Hello my friend,
nice to hear from you! Thanks for your kind comment.
I hope that everything is going well there.
A big hug,
Federica.

Weißer Vintagezauber said...

Hello my favourite Aina,
thank you for your so dear comment. I have been glad thus.
Unfortunately, I come to look at the Blogs at the moment a little in addition. But if I your picture see again.... I would become the favourite just round the corner live and now would go past quite fast on a jump and to a little chat.
If this damages you so far away lives.
I have rummaged just in your shop. Are the things already sold everybody?????
Completely lots of love and I go past now certainly again on occasion on a visit on your dreamlike Blog.
Embrace,
Elke

manon 21 said...

J'adore le blanc et sa simplicité.

joyeux noël Aina

TON amie française

manon

Grip dagen said...

Så godt at du endelig hadde overskudd til et innlegg igjen.
Det var ikke måte på overskudd forresten, 2 innlegg!!!! Du verden.

Høres ut som du har klart å finne stemningen etter travle uker.
Fine tanker du skriver ned i alle fall.

Jeg er i ferd med å ta julen tilbake! Jeg synes hele samfunnet går i feil retning.

Hva vil ungene si om 20 år, når de skal beskrive førjula? Shopping på en søndag? Kaos og stress!
Det er ikke slike minner jeg vil gi mine barn.

Jeg vil ha ei fredelig jul. Kose seg med familie og venner.
Jeg har prioritert dette i år. Det har vært noen deilige desemberdager!
Men det er ikke lett å gå mot strømmen! Timeplanen er helt full. Men jeg prioriterer så godt jeg kan. -Og ungene mine har ei blid og glad mor!

Ønsker deg også deilige dager frem til jul!
God klem Marit

dia vide son dressing said...

only white...


www.whatdialike.com

Auntie Cake said...

Hi,
Hope you don't mind, I mentioned you on my blog, then linked back to your blog. Your blog is so filled with peace. Love your candle and the tiny tree in the teacup. Beautiful! Now, I am going to be on the lookout for a teensy little tree also! Take care, and have the Merriest of Christmases!
Kate

Louise said...

Underbar bild! Jag har länge letat efter en sådan fransk terrin... kanske den kommer emot mig nån dag. Julrosor är vackra!!