jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


Et lite eventyr - a little adventure !

Foto : Château Clos des Tourelles


Hei, håper dere hadde en deilig helg !

Ja nå har jeg ventet lenge på å fortelle dere det jeg nå skal si. Det er ikke noe som har vært hemmelig, men av erfaring vet vi aldri hva som kan skje. Det var i Mai måned vi planla å dra på en mini ferie. Bare mannen og jeg, og vi hadde gledet oss lenge. Helt uforventet og tragisk måtte vi snu halvveis på turen ned, og det hele endte også med at vi mistet et familiemedlem. Det har i etterkant vært en tung tid, både med sorg og arbeid i to land. Nå er det tid for å ta vare på hverandre, dra bort og få litt ny Inspirasjon. Og vet dere jenter, vi skal nå ut på et skikkelig eventyr, i morgen tidlig drar vi til Frankrike !!! Og jeg gleder meg så utrolig !!! Ja selvsagt er mannen også glad :) Men for meg har dette lenge vært en STOR DRØM. Å dra til et land med så mye flott å tilby, med en essens av det "Gode Liv". Vin, mat, vakre omgivelser og spennende markeder. Vi har planlagt en tur på hele 3 uker, og vi kjører nedover med vår egen bil. Da kan vi være litt mer spontane, kjøre rundt i eget tempo, planlegge litt underveis og i tillegg vil det jo være mulighet til å fylle bilen med noen vakre minneverdige ting. Dere ser vel meg fly rundt på markedene ??! :))


Vi har kjøpt en liten reise pc, en fin liten Laptop, så jeg kan oppdatere litt underveis. Hadde ikke det vært koselig ? Så kan dere også få en liten smakebit av alt det fine som er å se. Ovenfor ser dere et av stedene vi skal overnatte. Egentlig er det et Bed & breakfast, men bygningen er et gammelt slott. Det ligger midt i en vakker park med kort avstand til Lyon. Etter noen netter der setter vi kursen mot Villefranche Sur-saone, mot de berømte vin distriktene i Beaujolais. Og målet på hele turen er det herlige Porvence.


I morgen går først turen til danmark, håper å få besøkt de Inspirerende butikkene Kronen og Honning og Flora.


Vi sees straks jenter,
Au revoir !



Tomorrow we are leaving Norway for a little adventure, we are going to France! Yes, and I am sooo excited ! Butterflies all over :)) An adventure for 3 whole weeks. I'll update along the way, so I'll see you again very soon.


Au revoir !

39 comments:

Home and Lifestyle said...

Wat gaaf Aina, dat jullie drie weken naar Frankrijk gaan! Je hebt op mijn blog al in de stemming kunnen komen...het is er zo mooi! St. Tropez, Nice en Monaco zijn sowieso de moeite meer dan waard!

Aina, ik wens jullie een hele fijne vakantie toe, geniet er van en hou ons op de hoogte met prachtige foto's!

Bon voyage! Veel liefs, Ingrid

Hege said...

Såå velfortjent Aina - husker da dere måtte avlyse sist tur...
Kos dere masse,
- og ta masse bilder:-)
Klem, Hege.

kjersti said...

Men Aina....,
dette er jo drømmeferien over ALLE!!!
Gud, nå kjente jeg at jeg ble litt småmisunnelig (nei egentlig grisemisunnelig;)
Franrike er mitt favorittland, må ha min dose med jevne mellomrom!
På 3 uker kommer dere til å se og oppleve så utrolig mye, og så smart å kjøre egen bil, så man slipper å tenke på hva man kan ta med seg hjem;)
Jeg gleder meg til å følge reisen deres, og ønsker dere en fin start på første etappe i morgen:)

Bon voyage!

Stor klem fra Kjersti

liven said...

Ønsker deg en kjempefin tur Aina!!
Koselig om du kommer med noen reisebrev underveis :o)

Jannicke said...

..ååå, dette blir garantert en minnerik tur!
Gleder meg til reisebrev!
God tur, Aina!
Klem J.

It's me said...

Hele fijne vakantie jullie tweetjes.....ik blijf het graag volgen...liefs Ria......

My home is my Castle said...

Åhh så moro :))
Gleder meg til å følge med dere på turen..

GOD tur.. Kos dere masse :))
Klem,Kari

Bestefars Verksted. said...

Åhhhhhh Aina,så herlig for dere !!! Tenk og kunne tatt den turen........håper inderlig du deler masse bilder med oss !!! For en drøm av en ferie dette må bli.........og selvsagt ser jeg deg for meg,på diverse marked !! Kos dere masse,med god mat,- god vin......og masse gode opplevelser som dere kan leve lenge på !!! God tur !!!! Klem fra meg.

Gry said...

Å så fantastiskt deilig det høres ut! leder meg til å få se fra turen!
Ha en riktig god tur og kos dere masse!
Klem : )

n o r d i n g å r d e n said...

Beklagar er sorg mén efter regn kommer sol och en resa kommer göra er gott! Det var ingen dålig B & B ni ska bo på, wow vilket ställe! Trevligt att du tar med en liten lap top och visar oss lite fr er resa, åh så mycket vackert ni ska se, och all shopping, marknad, god mat o vin, ha en underbar resa, kos dere!!! Mari.

Chrissy...The Apothecary Shop said...

Oh my you lucky girl you!! Have a wonderful time,relax and enjoy every single moment! All the best,x0x0x Chrissy

Fågel Blå said...

Beklagar er sorg!
Så underbart ställe ni vart på i våras!
Hoppas ni får en fin tripp till France, så roligt att du kommer att visa bilder därifrån!
H en fin vecka!
Kram Kathrine

Line said...

Høres ut om en drømmeferie!! Kos deg masse og så gleder jeg meg til å følge oppdateringene :)

Bon voyage!

Line said...
This comment has been removed by the author.
LantlivsAnette said...

Nämen ohhh så roligt och spännande, och så bra att vi får uppdatering av dig !!
Ha det nu så himla bra
Kraaam Anette

(eddas) said...

Åhh så koselig for dere og dra på en slik tur...det blir nok riktig bra.
Gleder meg til og få sett reisebrev...en slik tur hadde vært noe for meg som ikke er så gla i og fly....
Kooos dere masse....og kjør forsiktig...
eddaKlemmer

LOPPISLIV said...

Hej rara Aina! Ha det nu så himla härligt i frankrike och håll oss uppdaterade. Hoppas du hittar många fynd och får en underbar resa Njuuuut :-) Kram Paula

hagagården said...

vilken vacker miljö,underbart!!!
kram
ninni

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Da må jeg bare få ønske dere en riktig god tur. Må si jeg misunner deg veldig,så deilig med Frankrike.
Kjør forsiktig og hils Rikke om turen går innom henne.
Au Revoir:))

Mitt hvite hus said...

Dette fortjener dere virkelig ...

kos dere masse nyt hvert minutt av ferien...og så klart vi blir glad når vi får være med O=)O))

Klemmer 09)

Emmas Verden said...

så godt det blir med litt tid bare dere to.. :)
kos dere masse..
si hei til Rikke fra meg ;)) ..Honning og Flora er en fantastisk butikk..
så spennende det hørtes ut med franske markeder Aina..kos deg..gleder meg til å se bilder ;))
nyt ferien..kjør forsiktig..
klem Anne♥

Ramme Alvor said...

Good tur vennen! Og kos deko lukkelege!

Klem!

Jacqueline @ HOME said...

What a wonderful trip Aina. You deserve it after what happened the last time. It must have been such a sad time for you.
Have the most wonderful time. I can't wait to see where you travel to. XXXX

Anonymous said...

Jeg unner deg denne turen Aina!!

Riktig god tur og kos dæ MASSE!!! :))

klem fra mæ i nord

LIVS LYST said...

Kjempe god tur, Aina! Nå må dere kose dere og nyte alle dagene der nede. Vi henger rundt her og ser gjerne noen reise-reportasjer fra deg ;O)

Klem fra Liv

Sussi / Sussinghurst said...

Jeg håber at I får en rigtig dejlig tur, og at vi får nogen flotte billeder. Held og Lykke og god rejse

vosgesparis said...

Hallo ;)
So finally it has arrived, your trip to France!! I am so happy for you an E. I hope you will enjoy every minute of it and get a taste of joi de vivre in la douce France

Be sure to sent me an update as we speeked of ;)
warm hugs, desiree

Tulip said...

Det er vel fortjent nå, Aina etter at dere måtte avlyse forrige tur..

Håper vi får fine reisebrev fra deg som nyter feriedager i Frankrike!

klem og god tur!!!

Landcharm said...

Jeg er litt i seneste laget, men ønsker en fin tur, og håper dere får en fin tur med masse kos og avkobling.

saint ange said...

HI AINA,
I wish you very very beautiful vacancies

do you go to provence ?

kisses+++++++++

Paula said...

Have a WONDERFUL time - you deserve it! xx

Inspiration i vitt said...

åååå Aina vad jag är glad för din skull. Hoppas att du och din man kan riktigt koppla av och njuta av er semester, det är ni väl förtjänta av.
Min dröm är också att få åka till Frankrike någon gång. Men nu ser jag fram emot din resa och dina bilder. Ha det såå härligt och kram på dig/Ingela.

☆Therese said...

Hei Aina, du er allerede ute på eventyr nå når jeg får ønsket deg GOOOOD tur!! Jeg kom hjem fra ferie i går kveld (ikke fra en slik enventyr ferie som du skal ut på altså :)) og er ute på en oppdateringsrunde i blogglandia.
Høres ut som dere skal få oppleve og nyte mye herlig på ferien deres - så spennende. Så altså; GOOOD tur!
♥klemmer

Elsa said...

Wow, Aina!

Have a very very nice trip to France!

Waiting eagerly your updated postings...

Mia, New Room Interior said...

Denne turen unner jeg deg virkelig!! Nyyyt den!! Gleder meg til oppdateringer underveis!! Klem

Anonymous said...

Å nå ble jeg skikkelig misunnelig - Frankrike er mitt ferieland nr 1. Vi hadde 12 dager der i juni, 1 uke i et hus jobben min eier og 5 dager litt rundt. Vi bodde da på et B&B i Chateauneuf-du-Pape, et kjempekoselig sted - virkelig et tips hvis dere er den veien. Nettsiden er www.chateauneuf-wine-bb.com.
Ønsker dere en kjempekoselig tur :)

Klem, Mette

ZHENYA ZHURAVLYOVA said...

здорово!))

Stina said...

En stor kram till dig Aina.:-)
Stina

Margrethes hus og hage said...

Så spennende med en Frankriketur! Det høres deilig ut :) Jeg har aldri vært der, men en dag blir det vel min tur også. Å kjøre ned med bil høres praktisk ut med tanke på å få med seg små skatter hjem. Kos dere masse på tur :)

Hilsen Margrethe