jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


Ha en fin helg - Have a great weekend !

 
Foto : French-Kitchen,  from Elizabeth David’s
book "French Country Cooking"

Ååå, nå var det vel deilig å kunne sette seg ned for å hvile beina sine litt ! Jeg har gått og gått siden tidlig i morges. Lørdag er markedsdag mange steder, og i dag dro vi til Gamlebyen i Fredrikstad. Og der trives jeg så godt. I dag arrangerte de både frimarked og bondens marked. Og for en fantastisk god stemning det var der da ! Masse liv og røre, sang og gode lukter. Skikkelig herlig. At det regnet så ikke ut til å bety noe som helst, ikke for meg heller. Og selvfølgelig var det mye god mat. Et godt utvalg av økologiske grønnsaker, blåbær, nyplukkede kantareller, tyttebær, fisk og krydder. Vi smakte både på hjemmelagede lefser og nygrillet hjorteburger. Jeg ble så glad når jeg fikk se en stor kurv med hestebønner/bondebønner, det er mannens absolutte favoritt grønnsak. Han har savnet dem enormt siden vi flyttet fra Nederland. Moren hans pleide å sitte foran huset på en stol i sola med en avis på fanget med en stor bunt og plukke dem rene. Gode Minner :) Jeg kjøpte med meg ett par kilo, og noen glass med lynghonning ble det også...  

Nå skal jeg hente meg ett stort glass med rødvin, det synes jeg at jeg har fortjent. Og så får jeg se hva jeg gjør utover kvelden. Ville bare ønske alle som kikker inn God helg. Ha det så hyggelig !!

~ Aina ~

24 comments:

(eddas) said...

Franskt kjøkken kunne jeg gjerne ha hatt:)Høres ut som en veldig koselg dag...
kos deg med rødvin,det gjør jeg og:)
klemklem på deg

liven said...

Et flott bilde!!
Høres ut som du har hatt en koselig dag Aina :o)
Kos deg på lørdagskvelden :o)
klem fra meg!

Rose Garden Malevik said...

Hej Aina
Under bild :)
å missa inte....


S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

♥ Pia... said...

Hej där grannvän:) Å har du varit i gamlebyn.. harvarit där två gånger åå det var såå mysigt.. det var nån slags loppmarknad en stoooor sådan en av gångerna..oj så mycket jag ville ha den gången:).. vackra bilder du bjur på.. hoppas du njuter av vinet ditt.. kram..Pia

Prinsesse Elin said...

Hei Aina
Lenge siden jeg har vært innom men nå ligger du i bloggrollen igjen etter at du datt ut i sommer:) Jeg har tatt frem symaskinen og skal bruke kvelden på å sy englevinger til julemarkedet i november. hi-hi Her høljer det ned og det er skikkelig høststemning så litt julepynt blir bare koselig å sy. Ønsker deg en deilig kveld sammen med rødvinen. Her blir det kun te på meg i kveld....må hente datteren senere i kveld.


Klem fra Elin:)

Norrfrids Eija said...

Hejsan Aina!
Bondens marknad önskar jag vi också kunde ha i vår stad! Härlig mat och härligt att gynna de hårt kämpande småbrukarna!
Ha en fin sen lördagkväll och Skål! här sitter jag också med ett glas härligt rödvin!
Eija

It's me said...

Have a great weekend too darling !!!...love love love Ria...xxx...

cathypentonatelier said...

Have a beautiful weekend....Always lovely to read your posts...love c xxx

Johanna Stålros said...

Charmigt! Bondens marknad gillar vi;) Kram Johanna

Ness Lockyer said...

Sweet Aina, your blog continues to be eye candy for me. So nice to be able to leave a comment. My blog is letting me for a change!!
Hope you are well.
Ness xx

Mia, New Room Interior said...

Nydelig bilde Aina! Hørtes ut som du har hatt en fin dag! :-) Ønsker deg en fin, ny uke!! KLEM

Fågel Blå said...

Gokväll Aina!
Så fin bilde, känner riktigt den franska lantliga känslan i denna bilden!
Hoppas din helg Vart fin, min har vart toppen!
Kramar Kathrine

Grip dagen said...

I flotte kjøkken må man ha flotte råvarer. Og da er det en fryd å gå på torget å handle.
Jeg mener bestemt at kroppen fungerer best på naturlig mat. Vi er ikke skapt til å spise pulver fra poser...
Når jeg kommer hjem med kurven full av flotte grønsaker og et stort brett med brune egg - da er det en fryd å skape god mat!
Bon Apetit og mange hilsner fra Marit

kråke said...

Vilken mysig dag du har haft:)) Marknad och sen få avsluta med ett glas rödvin...härligt:)))

Kram på dig du fina...

kråke

mary said...

oh que j'aime cette photo !

Veronica's hus said...

Herlig!

Flott bilde forresten.

klem

Daniela said...

Ti seguo sempre perchè hai un blog meraviglioso.Mi piace tutto quello che racconti,le bellissime immagini che ci fai vedere,lo stile che hai!!
Un grosso saluto dall'Italia.
Daniela

Ramme Alvor said...

Så deilig å stikke innom her hos deg! Nydeleg stemning!

Klem!

Stina said...

Kram till min goaste Aina.
Stina

Villa König said...

A wonderful image, thanks for sharing :-) Hugs Yvonne

Tulip said...

Å det hørtes koselig ut med marked...

Hestebønner har jeg aldri smakt...hmm...igrunnen ikke hørt om heller!!!

klem til deg!

solene said...

J'espère que ce week-end annoncé fut très bon ! Tu as dû te régaler avec tous ces légumes et ces hamburgers !
Merci pour la recette du gateau de betterave que je vais lire attentivement !
Belle fin de journée !
Solène

Millygarden said...

Den vackra köksbilden får mina inredningstankar på hövarv.. så himla vackert, rustikt och annorlunda det svenska stela....superfint!

Tack snälla Aina för dina snälla ord om min blogg och design. Det värmer gott i hjärtat.

Som jag tidigare skrivit är jag en stor fan av din blogg, dina vackra kreationer och ditt underbara sätt att berätta om resor och vackra ting!

Önskar dig en fin helg vännen!
kram Marina

idémakeriet said...

Oj vad mysigt att gå på en sån bondens marknad, det måste ju vara underbart att dofta och se alla underbara grönsaker och blommor.
Härlig bild du visar på det där underbara köket.
Ha en skön kväll.
Klem Gerda