jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


På leting etter lamper ~ Searching for lamps



Ok, jeg vet, jeg vet, jeg har vært fryktelig dårlig til å oppdatere Modern Country de siste ukene. Men tiden flyr fort når man er på reise og har det så bra i tillegg!! Før jeg forlot Nederland ville jeg få med ett siste besøk hos noen bedrifter jeg har blitt kjent med de siste årene via internett.  - De koektrommel, Old Basics, Vivre og spoor 38 har alle stått på favorittlisten. Og som jeg fikk erfare, også med god grunn ! Gjennom de siste 3 årene har jeg forstått at vi trenger en bedre belysning for å kunne trives gjennom den lange mørke vinteren i Norge. Det var ett sjokk å komme tilbake, jeg hadde glemt hvor fort mørkt det blir og at mesteparten av dagen er ganske trist og grå. For å kompensere har jeg i mellomtiden brukt en liten formue på stearinlys. Resulatet er vegger og tak dekket av sot. Not good !


Vi hadde en liten bomtur til Old Basics fordi de har kun åpent på Fredager og Lørdager, men fikk en super opplevelse hos Vivre og Spoor 38, som begge har spesialisert seg i industriell belysning og Interiør. Ingen Jielde kopier å få kjøpt her nei, bare ekte vare ! Jeg kjøpte med ett par lekre små vegglamper hos De koektrommel, og hoppet entusiastisk ut døra hos Spoor 38 med en fransk utelampe fra 1920 - 30 tallet. Den har vi hengt opp i gangen. Wow, for ett lys den gav !! 


I tillegg til all inspirasjonen jeg fikk av å gå rundt og se, hadde jeg også en veldig hyggelig samtale med eieren av Spoor 38. En herlig fyr med stor lidenskap, veivende armer og glimt i øyet. Med en koppe te i hånda pratet vi om gamle lyskupler, hvordan få skiftet ut ledninger på gamle lamper, det spennende utvalget og at jeg jo egentlig burde startet opp noe her i Norge. Han pushet og pushet, go for it ! Jeg må si det er en drøm som ligger og ulmer...


All photos © Aina - Modern Country

Alle bildene er fotografert i denne spennende butikken,


Oude zuivelfabriek Soest
Brocante, industriele meubelen,
sloophouten meubelen,
vintage / retro meubelen,
old army goods, woonaccessoires...

Middelwijkstraat 38
3764 CG Soest
The Netherlands

22 comments:

hagagården said...

Men oj vilken underbart fin butik,helt i min smak!!!!!!!!!!!
Stor kram
Ninni

Chrissy...The Apothecary Shop said...

Oh my gosh you would never have gotten me out of there....so much to look at(and buy). Glad to see you with a new post,I have missed you! x0x0

It's me said...

Nice to see Aina...you where so close to Maarssen...have a nice day...love from me...xxx..

Tusenfröjd said...

Och det här var ju absolut inte sämre! Härligt!
Kram LIv

Home and Lifestyle said...

Wat een mooie adresjes heb je bezocht...en je bent ook nog dicht bij mij in de buurt geweest :)!

Ik ken Spoor 38 wel van andere blogs, maar ik ben er zelf nog nooit geweest! Moet zeggen dat ik op je foto's heel veel mooie spullen zie staan!!!

Nog een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

kråke said...

Hej goingen.. hoppas allt är bra:)) fantastisk
inspiration du bjuder på... verkar ju vara en
otroligt mysig butik med massor att titta på:)) Kan
heller aldrig få nog av dessa underbara lampor
och gärna i industristil:))

Ha en fortsatt härlig söndag och en fin start
på veckan:))

Varmaste kramen

Kråke

Fågel Blå said...

Hello Aina!
Så mycket fina saker jag kan se!!!!
Underbara!
Tack för att du bjuder oss på alla dessa fina bilder!
Ha en fin Söndagskväll
Kramar Kathrine

Millygarden said...

Wow vilken superfin butik med lampor! En dröm att få shoppa där med obegränsad budgett!

Kram Marina

Unknown said...

Wow, så heftig!!
Ser mange lamper jeg kunne tenke meg her hjemme ;)) Takk for titten Aina!!
Kos søndag ;)
Klem Anki

the old white house said...

What a fabulous shop! I just loved your story of the shop owner and having tea while he tells you about vintage lighting. I hope you found just the perfect light to get you through the long winter! t.xoxoxox

Isabelle le mistigris said...

I 've seen wonderfull things!!!Lights and boxes...
Thanks for the pictures
Isabelle

Landcharm said...

Ikke noe å si på utvalget iallefall. Veldig mye stilig! Ønsker deg en fin uke.

Vintage House said...

Hej vännen
Så roligt att du är tillbaka igen fast kanske inte den gråa vardagen....
Vilken härligt ljuvlig butik och dessa lampor är fantastiska...
Njutning för ögat...
ha en fin måndag
krma
sandra

emmashem said...

Åhh så mycket fint, älskar industrilampor!Önskar dig en trevlig kväll och en bra vecka:)
Kram Emma

Claudia..Malatesta Maison said...

Fantastiche queste lampade!! ma dove si trova questo posto meraviglioso...
Complimenti per il blog
Claudia

Les ptits coeurs de Marie said...

Hi Aina,
Definitly i think hortensia leaves look like butterfly...
You visit so beautiful place to Netherlands...
It's Magic...
Belle journée...

Marie

It's me said...

Have you see our shop ???....please tell me....!!

kristinco said...

J'adore cette touche d'indus !

World Famous said...

There are many unique and antique pieces of lamps, This is a very huge collection of antique of lamps.
Exam Notes

David | Actual Tests said...

I really like your blog! Lovely posts! Keep up the good work!

scrabble help said...

mooie lampen! antiek.
Unique.
Ik heb lampen voor mijn nieuwe appartement.
Bedankt voor de tips

Lockerkast said...

Wonderful!!