jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


A BIG THANK YOU, AND INSPIRATIONS

WOW jenter, jeg er helt overrumplet!! Da jeg satt her hjemme og lagde forrige post hadde jeg ikke i min villeste fantasi trodd jeg ville få en slik stor respons! Helt fantastisk og ikke minst er jeg så glad for at dere tar dere god tid til å lese, og ikke minst at noen ord kan gi ettertanke og kanskje så et lite frø. Som jeg har fortalt til noen av dere, lager jeg poster med den hensikt å fortelle noe, inspirere, eller for å motivere. Så takk for alle varme ord, TUSEN TUSEN TAKK!!
Masse klemmer fra meg :))

I dag tenkte jeg at jeg skulle vise noen vakre bilder til inspirasjon, de gleder iallefall meg :)


(Foto: Robin stubbert ) Sommer, farger, bær og vakker porselen, mmm... :)

(Foto: Home&Garden)
Nydelige kontraster, herlig benk og et par drømmelykter..

(Foto: The Linen Works) Herlig sommerlig countryfølelse :)

(Foto: Lånt fra den franske bloggen Pivoine et Lavande)
Kjempeflott ide til gardinoppheng! Gamle kjøkkenhåndklær...

(Foto: Atelier September)
Grove naturlige materialer...Så enkelt men allikevel så nydelig
Boktips : Denne boken har jeg lest så mye flott om, står på ønskelisten! (Booktip !)

Not even in my wildest imaginations i would have expected this kind of response that i got on my latest post! I feel deeply touch by all the positive and kind words that you all have left me. Thank you ever so much!! You inspire and motivate me all the time, therefore a big HUG :)
Now, it is summer and some of us have sunny lazy days. If you do take the time to stop by i hope some of the pictures will inspire you :) ENJOY THE SUMMER!

49 comments:

Stina said...

Men åh vad fint.

Lilla gumman in. Jag är så trött idag så jag vet inte vad. Ska sova en stund.
Vi har fått tillbaka värmen men inte så hett som det var innan.
Puss kråkgumma!

Olstad said...

Hei

Det er så utrolig vakre bilder du viser i dag igjen. Tenk å bo slik som det andre bilde med den mørkebrune krakken og mørke gulvet. Jeg inbiller meg at mange av bloggedamene har det litt slik.

Håper du også er velsignet med noe av det gode være som vi har fått.

Jeg har uendelig god tid om dagen for jaget hjem fra jobb av legen så jeg er sykmeldt frem til ferien. Trodde jeg skulle gjøre så mye disse dagene men forstår jo hvorfor jeg er hjemme gjør jo ingen ting. Bar slapper av. Utrolig godt.

Interiørhuset said...

wow snuppa!!
Så koslig at du får så stor respons,men det overrasker meg ikke,for det er alltid så koslig å stikke innom her!Må også få takke deg for dine trofaste og koslige kommentarer på bloggen min...
Men så over til dagens innlegg; Her var det masse inspirasjon og noen flotte godbiter.Den ovale døren likte jeg veeldig godt kan jeg si...det var ikke noe som ikke fikk meg til å drømme meg bort for noen minutter=)Det hagebildet var så vakkert,det minner meg om min bestemor og våre spisestunder i hagen.
Den boken kunne være veldig intressant ja...du har vel en del bøker du? Jeg leter etter en bok med flotte oppskrifter på monogram,du vet ikke om noen du?
Kos deg kjempe masse denne tirsdagen så *snakkes* vi! Klem

min sin lille tue said...

Likte veldig godt det bildet med benken jeg. Nå kan jeg fortelle at inspirert av deg skal jeg sette meg ned og lage lykter av små glass og ståltråd:)Hvis de blir bra skal de få bo på terrassen min. Ha en fin kveld.

Anonymous said...

Åh, så fina bilder!! Speciellt den med fönstret och den med den svarta bänken! Jag blir alltid så inspirerad av fina bilder!

Silkeline said...

Hyggelig at du har fått så stor respons, for du fortjener det...:):) Siden din er nydelig, og du lar oss drømme oss bort. Deilig med inspirasjon og pene bilder...Ha en riktig fin kveld.

Anonymous said...

Just vad jag behövde idag, Jag letar efter inspiration till en tavla jag vill måla till köket.
Och här fanns ju allt!
Kul att du får sådan respons.
Hej, så länge
/S

Tilonino said...

Hei og takk for koselig kommentar i bloggen min. Gaven din ble sendt herfra på lørdag, så jeg håper du har den innen du reiser på ferie. Fantastiske bilder du viser oss. Blir skikkelig inspirert av de.Ha en fin kveld. Klem fra Tilonino

Skatan said...

Himmel så söt köksgardin! Hm, här blev det mycket inspiration på samma gång : )

homespun living said...

Aina, thank you for more great pictures and inspiration. Aren't those little tea towel curtains wonderful! I love the idea; maybe I could make some for my kitchen window...
Have a good day,
Debbie

n o r d i n g å r d e n said...

Hallå där, såna vackra bilder du hittat!! jag skulle vilja slå mej ned vid det bordet med ett glas rosévin....Vid både bordet som var inne och ute!! Verkligen mysigt!! Och den första bilden var verkligen "ögongodis" på hög nivå!! Köksgardinen var sååå fin med! Kul att du gillade min zinkbalja ; ) Mari.

elin1976 said...

Det hat du jammen klart. Å inspirere mener jeg.
Elsker å lese innleggene i bloggen din. Det er den første linken på listen min og innleggene blir nøye lest.
Dagen i dag har jeg kosa meg skikkelig med maling av vinduer(ute) Huset vårt er brunbeiset og jeg har malt vinduene(ikke karmer) taregrønn. Vi bor midt ute på landet og det passer så bra her. Så når jeg stod å mala slo jeg to fluer i en smekk. Jeg maltesolte meg:O) he he. Så nå er jeg begynt å få farge.(men ikke på leggene for der får jeg aldri farge)Jeg nyter å være hjemme alene. Riktig nok sitter Tina å ser litt tv før hun skal bysselalle men når hun har lagt seg, er det bare meg igjen. Dina går nok opp å legger seg i dobbelsengen med Tina slik hun er sikra plass. Hun får lov å ligge med meg når Sigve er borte
( er egentlig mørkredd men ikke si det til noen he he)Det går helt greit når Dina er der. Hun bjeffer for den minste lyd så jeg rekner med at vi har god kontroll på hvem som kommer.
Måtte bare innom for å ønske deg en fin kveld å takke for kommentaren på bloggen i dag. Det er så koselig å lese hva du skriver. En ting er iallefall sikkert Vi gjør veldig mye likt. Nesten skremmende. Kansje du er den tvillingsøstra som jeg ønsket meg når jeg var liten ( he he) Ha en fin kveld. Masse klemmer fra Elin:O)

Lynetmor said...

Så mange fine bilder til inspirasjon. Likte spesielt godt det første og det med den brune benken :-)

Nygammalt said...

Vilka härliga bilder du har hittat! Kram.

Eva Agnes said...

Hej Aina!
Fina bilder fulla av inspiration. Särskilt det första kollaget med mycket sommarrött i.
Kramar Eva Agnes

Anonymous said...

Utrolig dejlig inspiration. jeg holder meget af at besøge din blog :-). Den med viske-stykker (køkkenhåndklæde) som gardin er jeg helt vild med. Jeg skal netop til at finde en gave til en veninde der bliver 60 år. Og hun har det skønneste kolonihavehus, der ville de passe perfekt i vinduet.... Meget dejlige billeder. Tak for en dejlig oplevelse.

Rosa Pimpinellifolia said...

Åh tack för härliga inpsirationsbilder och boken ser härlig ut (är bok-galen) :) Kramar!

Maria said...

Vilka underbara bilder...åhh.. vad mycket fint du visar, man får verkligen en massa inspiration...jag skall titta mer imorgon och gå in på de fina länkar du visar.
Kram och sov gott Maria

Hem och Lycka said...

Oerhört kul att du får sån respons på dina inlägg, det är du väl värd, du ger ju så mycket inspiration! Bilderna i detta inlägget visar ju det om igen.. kram!

Hulda said...

Så herlige inspirasjonsbilder, Aina! Den ideen til gardinoppheng likte jeg virkelig. Har nettopp kjøpt noen sånne kliper fra Leonorah.

Gypsy Purple said...

Stunning pictures!!!!!
Lovely inspiration

LantlivsAnette said...

Jättefina bilder du visar..gillar köksgardinerna som är sydda av handdukar..jättefint..ha en bra dag Kram

Anonymous said...

Tack för länken med de vackra fotografierna....sånt älskar jag.Ha det så skönt! Kram

Anonymous said...

Congratulations! And thank you for your inspiriations!

Pernilla said...

Fina bilder och vackra ord. Som vanligt – du är väldigt flink till å skriva du! Kanske en bok? Du borde nog göra din egen interiörbok (precis som jag också drömmer om…) Vilken tur att man måste göra lite research under tiden ; )

Anonymous said...

Nyyydelige bilder. Likte spessiellt den benken med lyktene (vil ha!) og en kjempefin idè var håndklene som gardiner. Jeg har store kokkehåndkler, kjøpt i DK for mange år siden. De har jeg spart på(ikke brukt engang) for de vil jeg sy noe ut av.
Og det gamle bordet med linduk og steingods, så nydelig!
Akk, ja, man skulle gjort så mye, men så er det penger og plass....Men kanskje en dag, hvem vet?
Ha en fin dag, Aina!

Ps: Og ja, jeg maler i Acryl, og jeg maler akvareller. Ikke vanskelig i det hele tatt! :)

Mia said...

Herlige inspirasjonsbilder igjen, Aina! Og ikke overraskende, så likte jeg spesielt godt de kjøkkenhåndkle gardinene. Vet ikke hva det er med dem, men jeg synes det er bare sååå herlig med at noe så enkelt kan bli så utrolig vakkert og dekorativt. I det hele tatt, liker godt når man bruker ting til et annet formål en opprinnelig tiltenkt.

Nå er det vel ikke så lenge til du/dere skal reise hjem til Norge på ferie, eller...? Tenker meg at du gleder deg masse. Men hva med blogging i ferien, blir det noe av det...? Klem fra meg.

Line said...

Så herlige inspirasjonsbilder og masse flotte linker!!
ha en fin dag Aina!

Anonymous said...

Genoeg inspiratie!! We kunnen gaan genieten van de zomer!

Elzie said...

Tack för den snälla kommentaren på min sida. Jag länkar till dig, hoppas det går bra?
Kram Elzie

Anonymous said...

så kul Aina , det är klart att du som är en sån toppentjej får många kommentarer..
Din fråga om tips på resväg..Vart ska du i Norge, jag bor ung. mitt i Sverige.Ha en bra dag!

Elzie said...

Är det svårt att göra såna där hjärtan (sydda) som du brukar göra? Jag tycker dom är så fina.
Kram Elzie

Nonnie said...

Really lovely inspiration pictures. I really like the curtains that seem to be made from old tea towels. They're very pretty. I think I need to turn to some of my inspiration pictures to get me going again. Strange as it sounds the summer is making me feel quite tired and unmotivated for creative work. Your pictures today have helped a lot though.

Anonymous said...

Hallo ja, ordner med hjertet til du kommer tilbake fra ferien. Hatt en fin dag?Her har jeg akkurat kommet inn fra en tur på Ikea, bor jo tre min unna, og alltids noe å finne der.Lunch med noen arb.kollegaer og deres små arvinger, hyggelig!Kjøpte litt stoff og rammer, skal jo sy stuegardinger og male noen bilder til gangen her...Som vanlig;det går unna. Nå middag.Vi høres, klem

Stina said...

Gullunge! Idag mår jag bättre.
Har sovit lite bättre nu.
Kramiz

Andrea said...

Hei. For en kjempe fin blogg du har, så mange fine bilder. Hvor i Nederland bor du? Hva heter stedet? Hvor lenge har du bodd der? Ble litt nyskjerrig jeg nå, hihi. Jeg har familie i Nederland skjønner du også skal jeg flytte til Nederland neste mai(om 1 år) sammen med kjærsten min som er nederlansk. Ha en fortsatt fin uke...

Birgittas minnen said...

Så otroligt mysiga bilder, det ser precis ut som jag skulle vilja ha det, lite lagom avslappnat och skönt. Det är verkligen trevligt med fina bilder som ger inspiration och även en hel del vill ha-önskningar. Ha en skön midsommar med vackert väder och sköna stunder.

n o r d i n g å r d e n said...

Hej hopp Aina, tack för mail !! ; ) skriver sen.... Ha det gott, Mari.

Jennyshemochharmoni said...

Verkligen otroligt inspirerande bilder! Du är värd alla fina ord. Din blogg är alltid lika inspirerande. Ha en underbar midsommarhelg! Stor KRAM

dreamhouse said...

åh vilka härliga bilder du visar sötaste! kul att du oxå gillar robin stubbert, har precis lagt upp lite inspiration ifrån hans ljuvliga bilder!! ha en mysig kväll! massa kram!!

Rosa Pimpinellifolia said...

Hej! tack för fina kommentaren (Igen!) :) Visst var dukarna fina, och billiga, inte får man 90 cm så vackert tyg till samma pris om man köper metervara från tygaffär. Kramar :)

n o r d i n g å r d e n said...

Hallå igen, självklart, låna vad du vill och när du vill, det gör mej bara glad! ; ) Mari.

Kreoline said...

Hei Aina, takk for en nydelig mail, skal svare deg i morgen. Skjønne inspirasjonsbilder, de gardinene gav inspirasjon, de var bare helt nydelige. Så var det hagemøblene nederst,måtte smile litt da jeg så de, har fått nesten helt like av mine foreldre som jeg skal ha på hytten. De er mørkeblå nå, har tenkt å male dem litt lysere og sy nye puter til. Skal ha de på brygga, må ha noe kraftig der så de ikke blåser på sjøen, så slipper jeg å ligge om natten å ensgste meg, får sove litt bedre da vet du. Håper du også har hatt en fin dag, ha en riktig god natt du også, nattaklem fra meg.

♥ Pia... said...

Hej..vilken inspirationskick du gav mej med alla dessa bilder...ojojoj...de där handdukarna och mina julgransljushållare till att nypa fast haddukarna med.. skulle väl göra sej bra som gardiner..??..ha det så gott...PIA

Mina prylar said...

In och önskar dej en riktigt skön midsommarhelg Många kramar/C

Mia said...

Hei igjen, vennen! Og takk for koselig, lang kommentar i bloggen min. Det er så trivelig å lese slike personlige kommentarer. Angående de dekkstolene, så ring, kjør og hent de med en gang... Det hadde jeg ihvertfall gjort. For det første er det koselig med slike stoler, og for det andre så tar det ganske lang tid å få den slitte, gråe patinaen (flere år, faktisk) på dem (hvis du liker det da...) Så slike "brukte" stoler er gull verdt, spør du meg. Og selv om du eventuelt ikke får plass til de i hagen din i Nederland, så skal dere jo hjem til Norge etterhvert, og kommer sikkert til å få bruk for dem (og koste penger gjør de også, hvis du skal kjøpe nye slike...) Nattaklem fra meg.

Anonymous said...

Merci, Merci à toi
à très bientôt
Nathalie

Interiørhuset said...

Takk takk..hjertelig takk! Du er så utrolig god....så mange flotte linker og blogger...
Gjett hvem som skal kose seg nå du...hihi.
Håper du får en kjempe flott torsdag! Sender mange klemmer tilbake=)

Betty Jo said...

This is a gorgeous post. You are so kind and sweet and inspire many, many people, including me. Your blog is so beautiful and I adore your style of decorating. xoxo