jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


PRETTY LITTLE FRENCH CHAIR

Heisann jenter! Velkommen tilbake fra ferie dere som akkurat har kommet hjem, Elin, Anemone, Hulda og Lille Trille :) Håper dere har hatt det like flott som jeg har hatt det til nå. Tar meg en tur innom dere når denne dagen er over. Akkurat nå måtte jeg bare stikke innom her og fortelle dere noe før vi setter igang med grilling her. Straks kommer den minste søstra mi på 22 og da blir det vel endel skravling utover tenker jeg, hehe.. Joda, så til det jeg ville fortelle. Jeg har nemlig funnet en helt nydelig fransk brukt terrassestol på nettet, og via en venn har den nå blitt min!! Er kjempeglad kan dere skjønne og gleder meg kjempemasse til å få den hjem på terassen min :)

HER ER MIN NYE FRANSKE STOL / MY NEW FRENCH CHAIR


Her min Vakre lille Franske terassestol. Kan ikke vente med å få den hjem til meg :)

So how are you doing? I hope you all are doing fine and that you are enjoying the summer so far. Well, the weather has been a bit dissapointing but i am still smiling :) I have been away for more than 3 weeks now and i have to say that i miss my bed and my little cat Julie. But it will be tough to leave all my friends and family again and not be able to see them before next year. But this is the last year in The Netherlands for me and i have so much to look forward to :) But that i will tell you all about later this year.
What i wanted to tell you today is that i have found and bought one French Bistro chair, and i am totally in love with it! Can`t wait to put it out on my terass and decorate it!! What do you think?

49 comments:

organic-lizzi said...

Ahhh! Den var nyyyydelig.Ryggen var helt spesiell.
Så koselig at du fikk ordnet den da:-) Må være utrolig koselig å ha søstre(hvertfall nå som dere er over krigsfasen).. Gleder meg til ungdommene mine kan møtes i kun fred og harmoni.. Og solen skinner.
Fortsatt fin kveld og ferie.
klem Randi

elin1976 said...

Du har gjordt et godt kjøp der, ja. Den var knall fin. Kommer til å bli fin ute i hagen din. Alltid gøy å vente på noe i posten:O) Her går det i ett sett. Blogger samtidig mens jeg prøver å få med meg Agatha Christi på tv. Men mtte bare innom deg for å se hva du hadde kjøpt. Skal ta en runde når de andre har lagt seg i kveld. Det er så deilig å sitte her når det er stille og rolig. Er ganske trett etter å ha sovet 11 timer de siste 2 døgnene. Det er hardt å være på fest!!! Ha ha. Glemte å fortelle deg at hovedattraksjonen på fredagen var Sebasian Bach i Skid Row. ME LOVE. (blir 15 igjen med en gang)
Men nå må jeg se litt TV. Klem til deg:o)

Spets och snor said...

Jag dör vilken fin stol! Du hade tur helt enkelt och det var du värd. Hoppas du haft en underbar semester och tack för att du tittar in hos mig och lämnar så snälla kommentarer. kram Helena

Niesz Vintage Home said...

I love your little bistro chair!
It has a very pretty scroll-y back.

It is hard to be away from your home for that long.

My husband and I spent 3 and a half weeks in Hawaii a few years ago, and as beautiful as it was, I was ready to be back in my own bed.

Oh, I also wanted to say how sorry I am about the loss of your little niece. You have my sincerest sympathies.

Kimberly

Anne said...

Så FEMININ !!!
Kan nesten ikke sitte i den med slitte dongri shorts !! Krever litt STIL den stolen. Kjempelekker.

Interiørhuset said...

den stolen var virkelig noe helt spesielt...rett og slett vidunderlig vakker....
Ser for meg den med en tønne/spann med værbit tre eller lignende oppå eller ved siden av...med nydelige blomster...jern+tre blir kontraster og bærre lekkert hihi

Anonymous said...

Grattis med funnet, alltid kjekt å gjøre slike kupp!! Da har du noe å glede deg til å komme hjem til også...utenom katten da...=0)

Kos deg med grillingen!

LantlivsAnette said...

Det var en fin stol..tur att den blev din..Kram Anette

Elzie said...

Vilken jättefin stol. Ska bli kul att se vad du gör med den på din terass.
Kram Elzie

Poppins said...

Visst är den fin! En stol med patina och charm. Du gör alltid så fina fynd... blir lite avundsjuk... ;)
Kram

JULIEK said...

OJ...... det var litt av ett funn. Såååååå fiiiiiin den var. Det blir artig å få se den på bilde når du får den hjem til deg, litt missunnelig blir man jo he he. Svær sommer klem til deg : )

Blommiga Karin said...

Jag ser att du fyndat en fin söt stol.Grattis!
Jag har några frågor till dig om du går in på min blogg och kikar!
Kram Karin

Jorunn said...

Gratulerer!!
Skikkelig flott caféstol :)

Kos deg resten av ferien, gleder meg til å følge med i bloggen din utover høsten!

Anonymous said...

Jätteläcker! :)

Anonymous said...

Det var verkligen en underbart charmig café stol.
Annorlunda i sin stil också,
Å,å...vilken tur du hade!
Sakerna på den är också fina, köpte du dom också?
Ha, en trevlig dag
/S

Anonymous said...

Welcome back! By now you are no doubt enjoying your bed, and having your cat around, immensely.
Oh, I love your "new" white bistro chair. It's darling! What fun. Am revisiting you, as a new blogger via Betty Jo's Digi Scribbles blog. Glad to hear that you are aniticpating some exciting things to come! Will be back. Have a great day. :-)

Embla said...

Stolen er jo bare kjempesøt! Skjønner godt at du er begeistret for den. Håper du ikke må vente så alt for lenge før den dukker opp?

Daria said...

SÅ HERLIG STOL!!! tenker du er fornøyd når du kommer hjem nå,ha en fortsatt fin mandag:)

HildeS/Frøken Fryd said...

Tenk at ein stol kan vere så vakker!!
Så heldig du er som har fått tak i han.

Southern Heart said...

Aina, I think that it's lovely! It will look perfect in your space, and I think that it's very "you".

I can understand wanting to be in your own home. I'm glad that you've been enjoying your visit!

xo,

Andrea

Hulda said...

Den var du virkelig heldig med! Så fin stol. :) Koselig at du ønska meg velkommen tilbake også, da. :)

Anonymous said...

Utrolig fin stol, den ryggen var kjempeflott! Nydelig :)

Håper du ikke regner bort - forferdelig vær her nå isj :/

ØNsker deg en fortsatt fin ferie. Jeg driver på med innesysler her, ute bøtter det ned. NÅ er det photoshop elements som gjelder, mye koseligere å pusle med fotos enn å se ut av vindu haha :)

ha en fin dag!

Anonymous said...

Adorable! - love the back....

Outi Loimaranta said...

Oh it is absolutely a beautiful chair!

annie's abode said...

What a dear little chair - so sweet.

I feel like you happy to go away but happy to return to my onw bed and my own things around me. Although it is hard when your family are so far away.

Thank you for you comments on my blog.

Love Ax

Anonymous said...

This chair is lovely! Sure it will be very nice on your terrass! (in a few time if I 've all undestood ;-))

Ellie said...

For en skjønn stol du har funnet! Den var du heldig med. Så flott å høre at søsteren din (og resten av familien deres) har noe gledelig i vente! Ha en fortsatt god sommer, håper du ikke har drukna i alt regnværet! Klem fra Ellie

n o r d i n g å r d e n said...

Hej Aina, ååå vilken vacker stol!! Vilken lycka att den blev din!! Hoppas du har det bra, nje, inget fr posten ännu iaf ; ) Ha det gott, Mari.

Anonymous said...

Nydelig stol, så kjekt å ha noe å se fram til når du kommer hjem, kos deg videre i ferien:)

Jen Kershner said...

I think it's beautiful and I can't wait to see it in it's new home. Thank you for your very sweet comment on my last post. I think your english is excellent and I really did understand what you were saying. Hugs, Jen

Silkeline said...

Skjønner godt at du gleder deg til å få hjem denne!!:) Den var bare helt lekker!...skikkelig sommerlig og fin:):) Fint du har hatt en flott ferie... (selv om været ikke har vært det helt store...)selv har jeg to uker igjen av ferien. Er bare hjemmom en snartur i dag, men drar på hytta igjen...:) Fortsatt fin sommer...håper på finvær:):)

Unknown said...

Hi Aina, lovely as always to hear from you. I do wish we could have some of your rain as we haven't had any in July yet after only a little in June. It has been very cold with an average maximum temperature of about 13. I'm having quite a lot of trouble staying warm as I don't like using a lot of electricity or burning too many logs...I guess mostly from an environmental point of view.
I love your new chair and I can see why you "snapped it up", I would have too. It's so nice to find uniquely designed chairs.What fun you will have placing it.
Stay happy,
Angela.

elin1976 said...

Halloen!

Måtte bare innom her for å ønske deg en fin onskdag.
Sjekk klokka på innlegget he he. I`m back in track!!!
he he. Blir så trett i dette regn været. Så kl. 23.00 var jeg i seng i går. Å Etter mine tilmålte timer i sengen- ja da våkner jeg. uansett om klokka er 08.00 eller 04.00( for det er den nå) Litt deilig også. Så klarer jeg og rekke over alle bloggene flr de andre står opp. Kl. 15.00 i dag har Elin mor 18 dager med ferie. YES, JIPPI JOHOOOOO!!! sAKL BLI DEILIG. Ferien i sist uke var liksom bare en oppvarming( på shopping runden jeg skal har i Danmark he-he ) Siden du er førate mann på lista eg ejg har minst 150 igjen, så får vi snakkes. Ha en fin dag, vennen min. Masse sommerklemmer. :O)

Anonymous said...

Bilde m/ oppskrift på tzatsiki ligger klar til deg på bloggen min, du får bare kopiere hele greia :)

Hva gjelder mengder så lager vi her med en hel agurk, det blir ca et stort beger med yoghurt. Den greske matyoghurten som er best å bruke er på ca.-stort rømmebeger lignende størrelse. Prøv deg fram, jeg mener - smak deg frem :)

Lille Trille said...

Så fin stol du har fått tak i , er alltid gøy når man finner slike spesielle ting som ikke alle har:-)
Sitter og håper på litt sommerlig vær her også, de melder ganske bra fra i morgen av...så jeg krysser fingrene.
Kos deg videre med familien.
Klem fra Lille Trille

Eva Agnes said...

Hej Aina!
Vilken underbar stol du hittat på nätet. Ska du frakta den med hem till Holland eller är du redan hemma...?
Sådana stolar kan man bara inte låta bli. De tar sig bra ut både inne och ute...
Man tager spetsar var man kan finna dem ha ha ha ha.
Kramar Eva Agnes

Anita said...

what I think of that French chair??? I LOVE it and I'd like to have it, too! In fact, I have been looking for such a chair (but in black) for quite a long time and guess what! I even found it on a flea market during our last trip to Paris! Oh no! I could not buy it because it would have been too difficult to bring it home in the plane.... So now I am waiting for another chance...

Hope you still enjoy your stay in Norway!

Love, Anita

Anna Lisa said...

HEi vennen. Og takk for en så innholdsrik kommentar i bloggen min. Det setter eg stor pris på. Koselig å lese. Fikk litt klump i halsen når du skrev at du hadde grått litt. Kjenner meg ijen i heimlengsel og å savne familien sin.Du vet jo at alle mine kjære bor på Island. Mine foreldre og søsken. Det er tøfft iblandt. Men sånn er livet eg har valgt meg, det må eg leve med men det er lov å være svak iblandt... ellers driver eg på med flyttinga. Har ikkje fått alt på plass ennå. Det speilet i bakgrunnen skal eg henge opp etterkvart osv... Har ikkje hengt opp noe ennå. Den boken om franske stemninger du snakket om har eg ikkje sett nei, men hadde vært interisant å fått inspirasjon fra den tenker eg. Men nå skal eg krølle meg i sofan å se på en film sammen med min kjære. Kos deg vidare, Vi snakkes.Klem

Anonymous said...

Så nydelig stolen din var, å så heldig du har vært da...
Koselig med "skravling" langt utover kveld/natt...
Du spurte om kameraet mitt...tja,
det er et lite digitalt kamera, noen år er det blitt... FinePix F455...

Ha en flott sommerkveld...

Betty Jo said...

Ohhhh Aina your chair is gorgeous! I'm sure it is going to look fabulous in your home with your decorations. You decorate everything beautifully. I can hardly wait to see what you do with this lovely chair. Continue to do well my friend!! xoxo

Anonymous said...

Why are you so malicious with Annelyse? I don't understand.

Mia said...

Heia Aina! Det var da en alldeles nydelig stol du har fått tak i. Så heldig. Spennende også med lysekronen fra Molly (tuuusen takk for koslig kort, satte utrolig stor pris på det!) Begynner bilen å bli full nå, før hjemreisen, eller...? Og hvordan går det med dine granny squares? Du, jeg har jo tenkt litt på det, og de må jo ikke på død og liv være "square", hvorfor ikke like godt "round"? Har jo sett slike tepper også, og like sjarmerende er de. Ellers så har jeg ikke fått svart deg på spørsmålet ditt ang. den ikke remonterende rosen min før nå. Vi hadde nemlig et alvorlig tordenvær på mandag morgen, med ret resultat at vi mistet internettconnection helt til i ettermiddag (over to døgn uten blogg..hmmm, ikke lett...) Nok om det, remonterende betyr at rosen blomstrer flere ganger iløpet av sommeren. Og Felicité Parmentier er ikke remonterende (dvs. blomstrer kun en gang, men så gjør den det så bra over en måned sammenhengende blomstring, at det holder...)

Hem och Lycka said...

vilken underbar stol och även det som står uppepå stolen var vackert, kramizz gumman, skönt att du haft det så bra!

Anonymous said...

Hej! Vilken fin stol du hittat!

n o r d i n g å r d e n said...

Hej Aina, tusen tack så mycket för din gulliga sommarhälsning! DEn gjorde mej jätteglad!!! Så kul att få! Njut vidare av sommaren och din vackra stol så "hörs " vi mera på bloggen sen! Mari.

homespun living said...

Hi Aina, I am glad you are enjoying your vacation. The chair is very lovely, and I can't wait to see it in its new home.
Have a good weekend,
Debbie

Anonymous said...

Hej Aina, är bara inom för att önska en trevlig helg men så inser jag att jag inte kommenterat den fina stolen tidigare. Vilket fynd och så väldigt fin. :) Om du skulle tröttna så kan du skicka den till mig. ;)Jag skulle gärna ha något liknande i trädgården. Hoppas att ni fortfarande har en fin helg och att vädret är bättre. Annars är det ju bara att fortsätta med handarbetet eller hur!? Vi har regn idag så för min del blir det lite sömn och bak. Ha en fin helg! Kram, Karin.

Anonymous said...

You know me Aina, I' m 'L' Armoire de Suzanne", but I have close my blog.
I know Aina, Annelyse, is a very nice personn. I have read your last message on his blog.
It's so nice to you.
Thank you for here.

Anonymous said...

Thank you Aina for your message.
You are a nice person too.
I' m sure, Annelyse forgive you.