jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


MY CREATIVE ROOM - WORK IN PROGRESS

Hei jenter! Hatt en fin helg ? Her har det som nesten alltid vært en aktiv helg. Det Franske bordet var endelig ferdig behandelt for treorm (veldig viktig!!) og jeg har fått ryddet ut alt som har stått inne på rommet. Ja, alt er nå flyttet til garderoberommet som midlertidig fyller tjenesten som lagringsplass. Har vært på utkikk etter et gammelt skap i helgen, men enten var de for store (husk vi har en aldeles bratt og smal trapp) eller så var ikke skapet helt min stil. Som jeg alltid gjør drar jeg med samboeren min med på mine reiser og planer. Han har nå fått i oppgave å snekre sammen to hyller jeg vil henge opp på rommet. Hyllene har jeg kopiert identisk med den franske hyllen jeg har på kjøkkent. Ja, synes formen er så fin så da er det bare å lage ett par like. (og billigere enn å kjøpe!) Selv er jeg opptatt med å sy ferdig gardiner og male en vegg. Så vi er i gang da, med å gjøre rommet ferdig. Bildene viser altså noe før, noe etter og ting som må bli ferdige. Work in progress!


(Foto: Aina)
Her ser dere altså hylleknekten. Den har jeg tegnet over på matpapir og samboeren har deretter saget ut alle deler til 2 hyller. Ideen er å lage to helt identiske hyller som den Franske jeg har. Han driver nå og snekrer alt sammen. Hvis alt går etter planen skal de være ferdige i kveld. Sa han da, Hehe..Så skal de males og henges opp.
I have copied the bracket from my old French shelf. The idea is to make two new identical shelfs like the French one .My friend is now working on putting all the parts together. Much cheeper than buying 2 new ones!

(Foto: Aina)
Stolen hadde stått ute i vær og vind og det både rustet og flasset av i store mengder. Det hadde jo ikke gjordt noe hvis den skulle stå ute, men å sitte på må den være i bedre stand. Jeg fjernet all rust og gammel maling. Deretter pusset jeg ned så det ikke ble noen synlige overganger. så ble den vasket, grunnet og fikk to strøk med maling som var egnet for jern.
The French chair needes some updating. I removed all rust and old painting, polished it, then i primed it and i painted it white again.


(Foto: Aina)
Ferdig! Stolen er som ny..
Tada! Finnished and looks like new again..


(Foto: Aina)
Sånn, da satte jeg bordet og stolen på plass og dekorerte litt for å se hvordan det eventuellt kan se ut. Bordet har beholdt den naturlige utstrålingen. Over bordet her vil jeg da henge opp en av de hyllene Vennen min nå jobber med. Lampa kommer fra soverommet, ja jeg leter fortsatt etter en som passer perfekt. (ja, dere kjenner vel til meg nå) Men det begynner å ligne på noe da..Så blir det skap altså, ny lampe, en krakk, noen kurver, nye gardiner og litt mer dekorasjoner, så er vi ferdige.. Ja, gardinene skal jeg gå og sy på nå.
I have placed the table and the chair where i think it will work best, or be most practical. I have decorated it just to see how it could look like. I didn`t do anything with the table, i love it just how it is. My friend is working on the shelfs, and one of them will be placed just above the table. The lamp i use in my bedroom, i am still searching for the perfect one for this corner. So there it is really, a new lamp/cabinet/bench/a few baskets for storing and new curtains. I am now bussy working on the curtains...


(Foto: Aina)
Ideer og inspirasjoner henter jeg fra Interiørblader og bøker. Vakre Hjem & Interiør er et av dem..
I find idea`s and get inspired from Interiormagazines and books. Vakre Hjem & Interiør is one of the magazines.


(Foto: Aina)
Fargekart har jeg fra Farrow & Ball. De selger de mest fantastiske flotte kalkfargene. Matte farger med tradisjoner, og med en støvete utstråling som passer perfekt til den enkle naturlige countrystilen. Ja den passer selvfølgelig også for de som er forelsket i den Franske stilen. Jeg skal bare male den veggen skapet skal stå inntil, i en kontrastfarge. Det gjør jeg for at et vakkert gammelt skap skal få komme enda bedre frem.
I use colour chart/card from Farrow and Ball. Farrow & Ball are manufacturers of traditional papers and paint. It Fits perfect for your country home. They use lime paint that i am so in love with. It has an grey tone that is so unique.

64 comments:

WhiteVintageDreams said...

Åh vad mycket fint du visar :)!!! Du verkar ha full fart i ditt liv :). Superfina loppisfynd också.
Tack för dina fina ord i min blogg...blir såå glad!!!
Får jag länka till din fina blogg?
Kram

elin1976 said...

Så fint det ble med bordet stolen, når det kom på plass. Gleder meg til å se hvordan hyllene blir. Ha en fin søndag. Klem fra Elin:O)

Anne said...

Kjempelekkert snuppa.
Bordet og stolen ble bare så *knæsj* sammen. Helt topp ble det.
Lamper er vanskelige, du må velge deg en som er litt større enn den som hører til soverommet.

Ellers er hode litt rødvinstungt i dag, men fått litt frisk luft og litt god mat, og DA ble det bedre. Leser du innlegget mitt i dag skjønner du hva jeg mente. Ikke så alvorlig, men allikevel.

Gleder meg til å se når det kommer hylle til også.

elin1976 said...

Jeg vet. Hadde tenkt å skrive mye men prinsessa stod å masa om jeg måtte legger inn noen bilder på dataen for henne . Å da ble det slik.

Hei vennen.

Så flink du har vært med pussing av stol. Den ser jo helt ny ut, Aina. Et supert resultat spør du meg.
Å bordet er jo slik som jeg gjærne også vil ha. Det ble så fint med pynten oppå. Nå har nettopp mannen kommet hjem og det har blitt forandring i planene.
Vi bestiller pizza og tar kakao i morgen( mor smiler) Ikke meg i mot.
Det var iallefall godt å ha han tilbake. Jeg elsker å være hjemme alene men er litt sånn" tenk om noen kommer å tar meg" Har med ikke mindre enn 3 telefoner opp på soverommet. Og den gamle pumpehagla til pappa er under sengen. he he(den har ikke kolbe men hvilken tyv ser det med en munning mot tinningen ha ha ha ha ha) Så man kan si at ejg sover mye bedre når mannen er hjemme. Nei nå kaller pizzaen på Elin her(det lyder som musikk i mone ører) Vi snakkes vennen. Ha en super kveld. Kansje jeg stikker innom senere for å se om hylla har kommet på plass:O)

elin1976 said...

Å akkurat når jeg har funnet jakka så finner mannen ut at han skal dusje! grrrrrrrr...... var innom Annas rom. Er det du aina som har laga de fine hjertene som Anniche selger. Tror jammen jeg må ha! De var nydelige.Klem:O)

Line said...

Du så fint!! stolen og skrivebordet er som tatt ut av Vakre hjem ;) Så deilig med en mann som snekrer på bestilling...hylla blir kjempefin! Ha en fin søndagskveld

Stina said...

Så fint du gjort, gumman. Du kan det där du. Kramis

ChatrinesLiving said...

Så koselig! Stolen ble kjempelekker! Flott patina på bordet, passet godt sammen. Interiør blader blir lest daglig her i huset, masse inspirasjon å hente. Gøy å forandre litt også:) Kos deg videre med hyller, og malingsarbeide:) Ha en super søndagskveld!

Sanna said...

Så fint det blev. *beundrar och tappar målföret* :-)

Katarina said...

Du har det bare så utrolig fint hjemme hos deg og ikke minst så er frankrike nærmere deg..heldig du altså! :-) Måtte forresten innom FB og bestille meg farge kart..artig å ha til inspirasjon. Ønsker deg også en riktig god uke og en kjempe fin kveld!!

ChatrinesLiving said...

Jepp, jeg så vi hadde besøkt hverandre samtidig, artig:) Blir litt surfing på nettet, når det spilles fotball kamper på tv... noen her i huset er helt gal etter fotball,-og det er ikke meg.. :)

GundaM said...

Energisk dame du ! takk for titten og inspirasjon enda engang ;-)

Anonymous said...

Du verden, skal si du har fått sving på prosjektene dine denne helgen. Blir veldig inspirert av å se dine gode ideer ta form, så koselig denne plassen ble tilslutt. Kjempeflott ble den...Likte spesielt godt den ideen med å kopiere hyller, det er jo bare superlurt istedet for å lete seg ihjel etter noe selv, og ikke minst; ruinere seg på en liten hylle. Tror jeg skal ta med meg den ideen din!!! Tusen takk for kjempekoselig hilsen på bloggen min, nå har jeg linket deg så da er det så lett og greit å stikke innom. Du er jo virkelig en racer på bloggen, gøye innlegg og flink til å besøke andre er du også. Utrolig koselig syns jeg. Håper du får en fin søndag, kos deg og nyt resultatet av flott innsats!!!

Evelinas hus said...

Hej,
Jag har aldrig varit hos dig tidigare. MEN vad mycket fint!
Jag kommer tillbaka.
Hälsningar Caroline

Anonymous said...

Så himla fint!! Precis som ur franske stemninger el vakre hjem!
Hur går det annars med grönfärgen?

Norah said...

Jøss, du har fått gjort mye!!
Og så fint som det ble!!
Det bordet ditt er bare så herlig, stolen ble vanvittig bra for ikke å snakke om de klypene - jeg har leeenge vært på jakt etter sånne, så her har du en kunde om du vil :-)
Skulle skrevet til deg i flere dager nå, men jeg måtte melde pass til hele verden og legge meg under dyna på fredag. Hele uka var tung, men da var det stopp gitt. Sto ikke opp før i formiddag, og da prøvde jeg å jobbe litt, men huff så vanskelig å fotografere når man bare går rundt å nyser hele tiden hihihi.
Vel, jeg har flere jeg må innom i kveld...ha det kjempe fint og stor klem fra det kalde nord...vi har 0 om natta nå ja... Brrrrrr.

JULIEK said...

Hei på deg. Går en runde nå på bloggene. Det er ganske stille her på huset i helgene, så da må jeg utnytte den ledige nett tilgangen.

Som vanlig mye fint å se på her inne hos deg. Håper du har det bra.

Stor klem : )

Anonymous said...

hej! Ojoj så fint du har gjort det. Stolen och bordet ser verkligen charmiga ut ihop och så fint dekorerat. Det ser ut som hämtat från vilken inredningstidning som helst. Kommer säkert bli fint med gardiner, bänk och jag hoppas du hittar ett skåp. Min helg har varit fylld av mindre roliga saker; jobb! :( Och i veckan som kommer väntar ännu mera jobb. Inte mycket tid för bloggning och kreativitet hos mig med andra ord. Hoppas du får en fin vecka! Kram!

Anonymous said...

Vilka fina hyllknektar! Va vackert det blev med bordet och stolen!..Fina saker på ditt skrivbord oxå..och färgerna stämmer ju jättebra med bilderna från Vakre Hjem! Ha en bra kommande vecka! Kram :)

Anonymous said...

Men såå fint! Det blev ju hur bra som helst!! Stolen blev verkligen som ny och bordet är jättevackert!! Skoj att få se och ser fram emot att få se ännu mer sen :) KRam! /Terese

Nygammalt said...

Ser verkligen "Shabby Chic" ut! Jättefint! Ska bli kul att se hur du ska göra sen för att skåpet ska komma fram. Kram.

Kreoline said...

Hei på deg Aina, dette ble jo bare så lekkert, bordet var bedårende skjønt. Stolen så jo helt ny ut, litt av en jobb du har gjort.
Heldig din samboer som får snekre hyller til deg, he, he, og du er heldig som har han.
Har sendt deg en mail.
Ha en fin uke Aina, kos deg.
Stor klem fra Mona.

Anonymous said...

Sikke et flot og kreativ rum du får dig - der vil du kunne hente meget inspiration - du er god til at renoverer gamle ting og møbler - dette siger jeg fordi jeg selv gør det og ved hvor svært det er

elin1976 said...

JA men skal jeg kjøpe fra Anniche eller rett fra deg? Go klem på mandagsmorgenen:O)

Anonymous said...

Hard work to clean the metal but the result is very nice (I love the table too, hum in fact I love all!!!)
Viccha - Zinc et buis

Beas said...

Vad mycket underbara, inspirerande bilder. Helt fantastiska!

Favoriten blev mormorsrutorna du virkat, verkligen som godis som du skrev, och det slitna skrivbordet. Don't ever change it! ;-)

Eva Agnes said...

Vilken underbar arbetsplats du har skapat åt dig. Där skulle jag kunna sitta hela dagarna och bara njuta.
Det är så vackert.
Tur att du sambor med en man som kan arbeta efter dina ritningar...:-)
Kramar Eva Agnes

Hulda said...

Skikkelig flott du har gjort det på arbeidsrommet! Det bordet er bare så fint!! Stolen fikk du jo pussa fint opp. Den ser jo ny ut nå. Flotte ting du har på bordet også.

Anonymous said...

Så flink du er Aina! Så lekkert det ble når du fikk pusset ned stolen. jeg tenker bare på alt det arbeidet.....så kjedelig!!!
Men flott ble det sammen med det rustikke bordet ditt. En dag dukker nok den perfekte lampa opp, skal du se!!!!
Nei, nå må jeg se å traske til jobb.
Ps: det hampegarnet sikler jeg på...

Outi Loimaranta said...

A wonderful setting, Aina!

Silkeline said...

Så mye du har fått gjort i helga da! Dette romme blir jammen stemningsfullt og sjarmerende:))....bordet og stolen passer så godt sammen. Her blir det nok en drøm å oppholde seg Aina:))
De støvete fargene på fargekartet ditt er bare sååå flotte...akkurat sånne farger jeg liker. Litt ubestemmelige liksom...
Ha en fin mandag da....
Klem:))

Anonymous said...

Oj,oj, så mye du har fått gjort i helga, og så utrolig fiiin arbeidplassen din blir.. Et drømmerom til glede og inspirasjon.:-)
Stolen ble rålekker når du pusset den opp, og passet kjempefint sammen med bordet! Blir gjennomført til fingerspissene når du får opp hyllene etterhvert.:-)
Ha en fin mandag :-)
Stor klem.

Jen Kershner said...

I wish I could find Farrow and Ball paint here! The colors are lovely as is your room. I love what you are doing in there. Can I come play with you for an afternoon? I'll bring cookies!

Jorunn said...

Så DYKTIG du er Aina!
Den stolen ble bare helt skjønn!
Nydelig arbeidsplass du har laget deg! Skulle gjerne hatt et hjørne hjemme jeg også, med et gammelt bord og en fin stol. Men litt liten plass dessverre, så enn så lenge får jeg bare nøye meg med spisebordet.
Ha en super uke, og TUSEN takk for titten! Blir kjempeinspirert her hos deg!
Klem fra Jorunn

Nonnie said...

The table and chair look so lovely. I really agree that the table looks so good just as it is. I really like your lampshade too.

Poppins said...

Såååå läckert det blev med stolen till bordet. Och snyggt med detaljerna i vitt och svart.
Lyckliga du som har en händig sambo du kan ge lite uppgifter. Min man tillhör de som aldrig plockar fram en borr eller såg... (sorry, darling, om du läser det här :)...)
kramar

Anonymous said...

Nydelige bilder...
Stolen ble jo bare så nydelig...
Så jo ut som det var nydelige farger på det fargekartet du hadde, litt duse "sjenerte" farger...

Ha en flott kveld...

Solsjö - Under en vind said...

Vilken underbar blogg du har, och en så mysig liten arbetshörna! Kram!

HildeS/Frøken Fryd said...

Hei hei.
Så nydeleg alt vart,eg er heilt betatt av bordet og stolen din.
*Me loves*
Du er utruleg flink til å lage det koseleg rundt deg.
Ha ein fin kveld:)

Anonymous said...

Ce vieux bureau est vraiment très classe...il a beaucoup de charme, et la chaise va à ravir avec!!!!

Olstad said...

Åhh så fint det er hos deg. Det bordet var helt fantastisk vakkert.

Så flott det fargekartet du viser frem er. Det var vireklig favorittfarger.

Hos oss er det skikkelig høst, det er kaldt og mørkt. Dette er jobbeuka fra h... så hygger meg med litt bloggings før jeg skal legge meg å lade opp til en strevsom dag i morgen. Ha en fin uke kjære venn.

Anonymous said...

ah så fint det ble...

beklager at jeg er så treg med å sene pakken men i morgen blir den sendt, jeg har mangel av timper i døgnet for øyblikket,tihi:)

kos deg og ha en strålende fin uke..

-daria

♥ Pia... said...

HEJSAN....du gör mej nyfiken:)men får väl kolla in lite då & då:) du min helg var toppen...helt över förväntan...tack ska du ha för den inspirationen som du gav mej..det blev ringar på vattnet av den....vad fint bordet och stolen blev...och hyllan...gillar formen på den jag med...likar lite den jag gjorde på en kurs för många år sedan..som jag nu förstås målat i vit linoljefärg..

min sin lille tue said...

Hei hei. Du har visst stadig prosjekter på gang du. Så flott den stolen ble, det var jammen stor forskjell.
Ha en fin kveld.

Naturegirl said...

Extremely calming and inspiring this specail place you prepare! Great job on the chair! Hugs NG

LantlivsAnette said...

Åhh så himla fint ! Jag slår mig ner vid ditt fina bord och bläddrar i den fina tidningen..och bara njuter..Kram Anette

Lille Trille said...

Så fin stolen ble, du må ha en engels tålmodighet som orket den jobben :-)
Skrivebordet er også aldeles nydelig, med et slikt arbeidshjørne MÅ man jo bli inspirert...

Unknown said...

You have such wonderful style sense and design flair Aina. I'm sure when you have finished your little creative room it will only inspire you to create even more! Love your colours. I think it was a good idea to leave the desk just as it is...it's perfect.Many of my visitors are still at the stage of raising their eyebrows at me when I leave furniture in its "found" state. I think the knocks and scrapes on these not-so-perfect pieces of furniture show they have history and a story to tell. If only they could tell us!
Have fun finding the last treasures for your room,
Angela.

Elle Jay Bee said...

I love your little desk area!! Your style is impeccable and you really should make this your career...I so enjoy your blog!!

Linda

Elzie said...

Förstår att du får mycket inspiration från Vakre Hjem. Den är helt underbar den tidningen. Och så fint du har det.
Kram Elzie

elin1976 said...

Nei jeg har fri i dag. Her har dagen gått med tilå rydde, vaske klær og sy! Har sydd meg opp tre engler og to bamser som jeg skal ha med til fjells i helgen. Har langfri og da vil mannen reise opp å jobbe med hytetomta. Å jeg kan jo ikke bidra med annet enn å gå i veien så jeg har gardert meg med håndarbeide. he he.
Jeg tenkete jeg skulle plukke mase lyng denne helgen slik jeg fikk laga meg kranser til alle tre dørene. Synes det er så fint utover høsten med litt pynt utenfor.
Her skinner sola og man skulle tro at det var sommer....helt til man stikker nesa utforbi døra. Man merker at det er høst ja. I dag er det skitrening og dette året har jeg ikke mindre enn hele 4 klassene, 5 og 6 klassene. Det er mange barn det.
Men de er somregel veldig lydige og veldig ivrige på å trene. Så nå frem til snøen kommer så driver vi med barmarks trening og rulleeski trening.
Gleder meg så til å se hva nå du har laga for et konsept for deg selv. Men du er jo rette personen til å få til slike ting. Skal bli spennende. Gleder meg faktisk.
Nei nå må jeg sjekke matteleksene til prinsessa. He he he. Er hun like god i matte som mora ja så blir vi sittende noen timer tenker jeg;O)

Chris Kauffman said...

I just found your blog through restyled home, I think your projects are wonderful,I have a neighbour from your region, she recently came from Belgium.
Chris from Ontario Canada

Anonymous said...

I found you through restyled home too!! You are a talented gal and I look forward to coming back!

Anonymous said...

Hello Aina
There is a long time I put you in my favourites... and I saw You like white, grey and black... as in Holland or Northern countries. There was a lot of work on your iron chair! The result is wonderful and perfect!
I have also 4 green chairs and one rectangular garden table. I must paint'em again perhaps in light grey ... to mathc with my new dining-room. Hoping you'll visit me too!

Mia said...

Sååå koselig det arbeidsrommet ser ut da, Aina! Herlig med det gamle bordet, og stolen ble riktig så fin, den også (fin var den jo fra før, men sikkert bedre med ny maling siden du skal sitte mye på den). Hyllene kommer også til å bli flotte. Det arbeidsrommet ditt oser av fred og mulighet for kreativ utfoldelse. Og så de deilige fargene til Farrow & Ball. Jeg har ikke brukt noen av dem selv, men sett mye til dem i div. engelske interiørblader. Så skal jeg male noe en vakker dag, så står malingen derfra øverst på ønskelisten.

BO said...

Så flink du er! Stolen ser absolutt nett som ny ut! Skrivepulten er berre heilt fantastisk fin! Fortsatt veldig misunnelig på deg for den! :-)

Anonymous said...

You're doing a great job !
I'd love to be able to come around and say hello, sit on this chair, talk about creativity ....

Trines Hus og Hage said...

Hei! S� flink du har v�rt og s� nydelig som resultatet ble! Herlig stol og bord! S� heldig som kom over dette. �nsker deg gode h�stdager videre. Trine

homespun living said...

You've done a wonderful job on the chair Aina, it looks beautiful, especially with the table. I can't wait to see the shelves when they are finished and hung. That is a great idea to duplicate the brackets that you already have.
Hope all is going well with the tote bag project!
Have a good evening,
Debbie

Anonymous said...

Wouha!!! Wonderful Aina! I love all your photos and works ;-)

Anonymous said...

Åh, vilken härlig blogg du har!

Anonymous said...

Dit is een ontzettend gezellig hoekje!

Anonymous said...

Great "athmosphere" and fabulous world !
Thanks for yours several coming into my blog.

Anonymous said...

Oh my goodness. I LOVE the craft table. Did you purchase it that way or finish it yourself? Beautiful!