jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


Showing posts with label Oppskrifter/recipes. Show all posts
Showing posts with label Oppskrifter/recipes. Show all posts

Delicious red temptations..
~ Ces petits bonheurs quotidiens...



Foto: Aina

Åh, så deilig det er å våkne opp om morgenen og titte utover en stor vakker hage! Jeg elsker den grønne utsikten og jeg føler meg så utrolig heldig.
En herlig hage, med tilgang på bringebær, rips, moreller, pærer og epler. Epletrærne er de aller vakreste, der de står på skrå og stråler ut så utrolig mye med sjarme. Jeg elsker frukt og jeg spiser det nesten hver eneste dag hele sommeren.


Foto: Aina

I år har jeg lyst til å prøve meg på å safte og lage litt syltetøy, noe jeg aldri har gjordt før. I tillegg er jeg fristet til å prøve meg på Clare`s Bjørnebær pai . Meningen var at jeg skulle lage den allerede i fjor, men det rakk jeg aldri.
Det kan vel ikke være så vanskelig? I sommer har jeg forresten samlet inn noen gamle Norgesglass, så da har jeg noe til lagring i kjelleren. Perfekt til mitt neste prosjekt...


Foto: Aina

I mellomtiden skal jeg nyte enda litt til.
Nyt dere også av fristelser og hage!
Klem Aina

I just love waking up to the Idea that I now have a large beautiful garden. I love the green view, and specially the old apple trees....and to have access to wonderful fruit and berries makes me feel so incredible lucky. I love fruit and during the summertime I eat it almost every single day. Owing to the fact that I now have lots of different types of berries and fruit, this year I want to trie make my own jam and syrup. And last year Clare from Vintage Home made an incredible tempting blackberry pie, but I never got the time to make one myself. But this year I will give it a shot. It can`t be too difficult, right?
I recently made a trip to the local flea market and there I found a few old jam jars. Perfect for my next project..In the meantime I will enjoy a few more berries...you too enjoy your garden and those delicious red temptations!
Aina